امروز : پنج شنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ - ۰۱:۰۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۵/۴/۳ - ۲۳:۰۶ شناسه خبر : ۲۶۵۶۱

پایش بیش از ۵۰ روستای مازندران برای بهینه‌سازی ارتباطات همراه / راه اندازی ۵ سایت جدید روستایی در سه ماه اول سال مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از پایش میدانی وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در بیش از ۵۰ روستای استان با مشارکت کارشناسان فنی اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.

به گزارش وارش نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، اسماعیل اعزی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در سومین جلسه شورای راهبری مدیران حوزه فاوای مازندران از پایش میدانی وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در بیش از ۵۰ روستای استان توسط کارشناسان فنی اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و اظهار کرد: در نتیجه این اقدامات، تاکنون پوشش ارتباطی ۳۵ روستای مازندران بهینه‌سازی شده و برای تقویت ارتباطات همراه در ۱۵ روستای باقی‌مانده نیز برنامه‌ریزی لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان در سه‌ماهه اخیر افزود: در این مدت، تعداد ۱۴ سایت جدید تلفن همراه در سطح استان در دست اجرا بوده که از این تعداد، ۵ سایت با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تاکنون راه‌اندازی و وارد مدار بهره‌برداری شده‌اند و ۸ سایت دیگر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

اعزی با بیان اینکه توسعه ارتباطات روستایی یکی از اولویت‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مازندران است، تصریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۵، سایت جدید تلفن همراه در منطقه بندر امیرآباد شهرستان بهشهر نیز راه‌اندازی شد و اجرای سایت دوم در ستاد اداری منطقه آزاد در محدوده دانشگاه آزاد مرکز استان نیز هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ادامه از همکاری و همراهی مجموعه مدیریت ارشد استان در پیشبرد پروژه‌های ارتباطی قدردانی کرد و گفت: نقش سازنده استاندار مازندران، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در تسهیل اجرای این طرح‌ها بسیار مؤثر بوده و همراهی دستگاه‌هایی نظیر ادارات منابع طبیعی، شرکت توزیع برق، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی استان در صدور مجوزهای لازم و رفع موانع اجرایی، زمینه تسریع در اجرای پروژه‌ها را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با مساعدت‌های صورت‌گرفته و هماهنگی بین‌بخشی در سطح استان، تاکنون بیش از ۷ پروژه ارتباطی به بهره‌برداری رسیده که در نتیجه آن اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حوزه ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مازندران جذب گردیده است.

 

اعزی در پایان با تأکید بر تداوم روند پایش و ارتقای کیفیت شبکه در مناطق روستایی استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن ارتباطات در مناطق کمتر برخوردار با جدیت ادامه دارد و تلاش می‌شود با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، بخش قابل توجهی از مشکلات ارتباطی روستاهای استان تا هفته دولت برطرف

شود.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر