امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۱ - ۱۲:۱۵ شناسه خبر : ۵۶۵۳

پایان حواشی و کام شیرین بوکس بوکس ایران با کسب ۲ سهمیه المپیک توکیو، سال ۹۸ را به خوبی به پایان رساند تا امیدهایش را برای ادامه روند مثبت اخیر خود افزایش دهد.

وارش نیوز/بوکس ایران طی سالیان اخیر همواره فراز و فرودهای زیادی داشته است، اما در دو سال اخیر بیشتر روی نوار ناکامی حرکت می‌کرد که با ایجاد تغییرات در بخش مدیریت و سپس کادر فنی، شرایط به طور کلی تغییر کرد.

در ابتدای سال ۹۸ تیم ملی بوکس ایران  با هدایت «اکبر احدی» در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و دستاورد سفر به تایلند تنها یک مدال برنز از سوی «شاهین موسوی» بود. این در حالی است که تیم ایران برنامه‌های تدارکاتی داخالی و خارجی خوبی برای حضور در آزمون آسیایی داشت.

بوکسورهای ایران در قهرمانی آسیا، مبارزات ضعیفی را به نمایش گذاشتند و همین امر سبب شد تا «اکبر احدی» از هدایت تیم ملی ایران برکنار شود.

سپس یک مربی قزاقستانی گزینه هدایت تیم ملی شد، اما او به ایران نیامد تا «علیرضا استکی» سرمربی تیم ملی ایران شود و ریسک حضور در مسابقات قهرمانی جهان و سپس گزینشی المپیک را به جان بخرد.

تیم ملی ایران با هدایت استکی در مسابقات جهانی روسیه حضور یافت و ۶ نماینده ایران مبارزات امیدوار کننده‌ای را ارائه کردند. در این بین شاهین موسوی تا یک قدمی مدال هم پیش رفت.

دیگر رویداد تیم ملی بزرگسالان، حضور در مسابقات گزینشی المپیک در اردن بود که با حضور ۳۵ کشور از قاره‌های آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.

تیم ایران توسط شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش به سهمیه المپیک رسید و چنانچه ناداوری نبود، امید احمدی‌صفا هم مسافر توکیو می‌شد.

مبارزات جانانه و هدفمند شاگردان استکی سبب شد تا بوکس ایران پس از سال‌ها به روزهای خوب بازگردد.

در سال ۹۸ فدراسیون بوکس با تغیراتی نیز در بدنه مدیریت مواجه شد و علیرضا کلانتری و سپس شهریار رحمانی از پست دبیری کنار رفتند و در نهایت حمید قبایی‌زاده دبیر این فدراسیون المپیکی شد.

اعزام تیم های تیم‌های پایه به مسابقات قهرمانی آسیا در اوج مشکلات مالی از دیگر اقدامات مثبت فدراسیون بوکس در سال گذشته بود.

سال ۹۸ در حالی برای این رشته با شیرینی رسیدن به المپیک پایان یافت که توجه به تیم‌های پایه، مبارزات جانانانه در مسابقات جهانی و گزینشی المپیک و پایان حواشی سال‌های گذشته موجب شده تا روزهای بهتری در انتظار این ورزش پرطرفدار باشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر