امروز : چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ - ۲۰:۲۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۵/۴/۳ - ۱۸:۳۸ شناسه خبر : ۲۶۵۵۹

پیگیری میدانی مطالبات ارتباطی ساری و میاندرود / راه اندازی ۲۷ پروژه ارتباطی در شهرستان ساری از ابتدای دولت چهاردهم در چهارمین جلسه شورای راهبری مدیران حوزه ارتباطات مازندران با حضور علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت ارتباطات و مخابرات این دو شهرستان، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش وارش نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، در دیدار اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین مسائل، مطالبات و پروژه‌های حوزه ارتباطات و مخابرات در این دو شهرستان بررسی شد.

در این نشست، موضوعاتی از جمله رفع مشکلات تلفن ثابت روستاها، بهینه‌سازی پوشش همراه اول در مناطق روستایی پرجمعیت، تأمین باتری پشتیبان سایت‌ها و مراکز مخابراتی دارای زیرمجموعه روستایی و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های جدید ارتباطی در روستاهای بخش رودپی و کلیجان‌رستاق شهرستان ساری و بخش کوهدشت شهرستان میاندرود مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در این نشست با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های ارتباطی شهرستان ساری، از اجرای ۲۷ پروژه ارتباطی برای تأمین پوشش اینترنت پرسرعت همراه در ۳۴ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان هزینه شده و علاوه بر آن، ۴ سایت جدید دیگر نیز هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد.

اعزی همچنین از توسعه دسترسی شهروندان ساری به اینترنت مبتنی بر فیبر نوری خبر داد و افزود: تاکنون یک‌هزار و ۱۳۲ مشترک در شهر ساری به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری متصل شده‌اند و همزمان طرح ملی سواپ فیبر نوری مخابرات نیز در این شهر در حال اجراست.

در ادامه این نشست، سید مجتبی سیف‌الله‌پور مدیر مخابرات منطقه مازندران نیز با ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های مخابراتی ساری و میاندرود، اظهار کرد: از ابتدای دولت چهاردهم تاکنون، ۱۷ سایت همراه اول در روستاهای این دو شهرستان راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در شهر اکند، گفت: این طرح تاکنون با ۱۴ کیلومتر حفاری و فیبرکشی در سالل گذشته به بهره برداری رسیده و در کنار آن، پیگیری اجرای پروژه فیبر نوری شهر سورک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین درباره مشکلات تلفن ثابت برخی روستاهای شهرستان ساری که از سوی دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مطرح شده بود، تصریح کرد: این موارد در دستور بررسی ویژه قرار گرفته و تلاش می‌شود ظرف یک ماه آینده، مسائل موجود احصا و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها انجام شود.

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت تسریع در حل مشکلات ارتباطی و مخابراتی روستاهای این دو شهرستان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را یکی از الزامات مهم خدمت‌رسانی عادلانه و زیربنای اصلی توسعه در مناطق شهری و روستایی استان دانست.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور قرار دارد، افزود: پیگیری مطالبات مردم در حوزه ارتباطات، به‌ویژه در مناطق روستایی، باید با جدیت ادامه یابد و همه دستگاه‌های مسئول برای ارتقای کیفیت خدمات مخابراتی و ارتباطی در ساری و میاندرود پای کار باشند.

در پایان این نشست، بر تداوم پیگیری میدانی مسائل حوزه ارتباطات و مخابرات شهرستان‌های ساری و میاندرود، تسریع در اجرای پروژه‌های در دست اقدام و هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات ارتباطی روستاها تأکید شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر