امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۱۴ - ۱۱:۴۷ شناسه خبر : ۶۳۹۶

صالح‌نیا: فشردگی مسابقات در گرمای تابستان، تیشه به ریشه فوتبال می‌زند وارش نیوز/ مربی بدنساز پیشین استقلال و پرسپولیس می‌گوید برگزاری فشرده مسابقات در گرمای تابستان تیشه به ریشه فوتبال می‌زند.

به گزارش وارش نیوز، با نزدیکی به اواسط اردیبهشت، زمزمه‌ها درباره احتمال صدور مجوز تمرینات تیم‌ها برای شروع مسابقات فوتبال شنیده می‌شود که این اتفاق به منزله شروع مجدد مسابقات از اوایل خرداد خواهد بود. به گفته مسوولان سازمان لیگ قرار است قبل از شروع مسابقات به تیم ها سه هفته مهلت داده شود اما مربیان برخی از تیم ها هشدار داده اند که در این فاصله زمانی نمی توان بازیکنان را آماده آغاز مجدد رقابت ها کرد.

از سوی دیگر، سازمان لیگ تاکید کرده که قصد دارد رقابت‌های فوتبال را با فشردگی بالایی برگزار کند تا پرونده فصل جاری را مختومه اعلام کند. در همین زمینه، ولی‌الله صالح نیا، مربی بدنساز پیشین تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس و تیم ملی ایران  هشدار داد که این اتفاق می‌تواند تبعات منفی بدی برای سلامتی فوتبالیست‌ها به دنبال داشته باشد.

*هر تیمی برای آمادگی بدنی نیازمند یک تا دو ماه است

صالح‌نیا درباره شرایط بازیکنان در بازگشت به مسابقات و احتمال مصدومیت آن‌ها در صورت اعمال فشار بیش از حد گفت: برای شروع مسابقات باید بررسی دقیقی بر روی شرایط فیزیکی و توانایی بازیکنان و همین‌طور امکانات موجود انجام شود.  اصلا الان وقتی برای برگزاری تمرنات در نظر گرفته شده است؟ هر تیم برای رسیدن به آمادگی ۷۵ درصد نیازمند یک تا دو ماه است. بازیکنان هر چقدر هم در خانه تمرین کنند نمی‌توانند آمادگی خودشان را حفظ کنند. باید با علم و دانش تصمیم‌گیری کنند. در این شرایط بازیکنان فقط یک ماه نیازمند تمرینات روحی و روانی هستند تا مهیای برگزاری مسابقات شوند.

*برگزاری مسابقات به صورت فشرده، موجب مصدومیت فوتبالیست‌ها می‌شود

مربی بدنساز پیشین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: در صورت برگزاری لیگ برتر سلامت بازیکان به خطر می‌افتد. جدای از بحث کرونا، هر وقت که مسابقات به صورت فشرده و هر سه، چهار روز یک بار انجام شده، آسیب دیدگی بازیکنان هم افزایش یافته است. این که مسوولان صرفا در صدد اتمام مسابقات باشند و بخواهند برای خودشان رزومه درست کنند، درست نیست.

او با اشاره به تصمیمات کشورهای اروپایی درباره برگزاری یا لغو کامل مسابقات افزود: کشورهایی پیشرفته‌تر از ما چه تصمیماتی را گرفته‌اند؟ باید براساس اقداماتی که انجام شده، تصمیم‌گیری کنیم.

* آیا می‌توان در تابستان در خوزستان و بوشهر مسابقه برگزار کرد؟

صالح‌نیا به وضعیت آب و هوایی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان آیا امکان برگزاری مسابقه وجود دارد یا خیر؟ در اواخر بهار و تابستان دمای هوای در اکثر نقاط کشور به سمت گرما می‌رود و برخی مناطق سردسیر رو به اعتدال می‌روند. آیا می‌توان در این شرایط در استان‌های خوزستان و بوشهر مسابقه‌ای را برگزار کرد؟ گرمای هوا فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کند.

*گرمای تابستان فشار زیادی به فوتبالیست‌ها وارد می کند

مربی بدنساز پیشین تیم ملی ادامه داد: دمای هوا در شهرهای جنوبی بی‌تفاوت به کشورهایی مانند قطر نیست. آن‌ها هر ساله فوتبال‌شان را در این مقطع از فصل تعطیل می‌کنند. حتی جام جهانی هم از تابستان به زمستان ۲۰۲۲ منتقل شده است. ورزشگاه‌های ما امکانات ندارند و برگزاری مسابقه در گرمای هوا فشار شدیدی به فوتبالیست‌ها وارد خواهد کرد.

*اگر فوتبالیستی مصدوم شد، چطور به بیمارستان برود؟

وی تاکید کرد: کسی که فشار فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای را نمی‌داند، می‌گوید در ۵۰ روز رقابت‌ها را تمام کنید. آن‌ها نمی‌دانند که سلامتی و جان فوتبالیست‌ها به خطر می‌افتد یا خیر. در این شرایط اگر کسی مصدوم شود، چطور باید به بیمارستان مراجعه کند؟ تمام اماکن درمانی در خطر آلودگی قرار دارند. امیدوارم مسوولان این موضوع را ساده نگیرند و پایان خوشی داشته باشد؛ در غیر این صورت نه تنها کمکی به پیشرفت فوتبال و ورزش نکردیم بلکه تیشه را به ریشه آن می‌زنیم.

* هر مصدومیتی تبعات سنگینی خواهد داشت

صالح‌نیا با بیان این که کیفیت تیم‌های در صورت شروع فصل بسیار پایین خواهد بود گفت: اگر مسابقات در صورت شروع مجدد کیفیت بالایی داشت هر چه خواستید به من بگویید. زندگی و آینده یک فوتبالیست در صورت یک برخورد شدید به خطر می‌افتد و ممکن است این اتفاق تبعات سنگینی بر زندگی هر کسی داشته باشد.

*موافق شروع لیگ نیستم

وی تصریح کرد: به عنوان کسی که سال‌ها در تیم‌های مختلف حضور داشتم و از نزدیک شرایط بدنی فوتبالیست‌ها را بررسی کردم، موافق شروع مجدد مسابقات نیستم. باید در این زمینه نظرات کارشناسان بی‌طرف گرفته شود تا لطمه‌ای به ورزش وارد نشود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر