امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۱۳ - ۲۲:۳۳ شناسه خبر : ۶۳۷۲
علی‌نژاد مطرح کرد
پرسپولیس نه «آشفتگی» دارد نه «اختلاف»/ حمایت از میزبانی ایران وارش نیوز/معاون اول وزارت ورزش با اعلام حمایت این وزارتخانه از میزبانی ایران برای جام ملت‌های فوتبال آسیا تاکید کرد که در موقعِ لازم برای نتیجه گرفتن از این پیشنهاد ورود خواهیم کرد.

به گزارش وارش نیوز/ مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد موضوعات مرتبط با بازنشستگی برخی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، طرح درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا، باشگاه پرسپولیس و بلاتکلیفی هیأت مدیره این باشگاه و همچنین برنامه ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای چگونگی فعالیت‌های ورزشی بعد از اردیبهشت ماه توضیح داد.

وی در این گفتگو بازنشسته بودن ۲ نفر از رؤسای فدراسیون‌ها را تأیید و اعلام کرد که ۳۱ اردیبهشت ماه زمان پایان حضور آنهاست. علی نژاد همچنین از پیشنهاد فدراسیون فوتبال به AFC برای میزبانی ایران در جام ملت‌های هفت سال آینده استقبال کرد و گفت که برای به نتیجه رسیدن این پیشنهاد حمایت لازم را از فدراسیون فوتبال خواهیم داشت. این معاون وزیر ورزش همچنین تاکید کرد که در رابطه با تکمیل هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس اصرارمان به انتخابِ خوب است نه عجله در انتخاب.

*  برخی از رؤسای فدراسیون‌ها به خاطر بازنشستگی باید به زودی ترک پست کنند. اقدامات اداری لازم در این زمینه انجام شده است؟

- مهدی علی‌نژاد: پورعلیفرد و جعفری رئیس دو فدراسیون بدنسازی و ورزش‌های روستایی تنها افرادی هستند که بازنشسته بودن آنها قطعی است. ۳۱ اردیبهشت ماه هم آخرین مهلت آنهاست. مکاتبات لازم انجام شده و خود افراد هم در جریان موضوع قرار گرفته‌اند. وزارت ورزش هم در زمان لازم برای این فدراسیون‌ها سرپرست انتخاب خواهد کرد.

* صحبت‌هایی هم در مورد بازنشستگی روسایی از دیگر فدراسیون‌ها مطرح است.

- تعیین بازنشستگی افراد در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه انجام می‌شود. احکام صادر شده این معاونت فقط برای بازنشستگی این دو نفر بوده است.

* ایران اخیراً متقاضی میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ شده است. با توجه به شرایط نابسامانِ این روزهای فدراسیون فوتبال، طرح این پیشنهاد را درست می‌دانید؟

- وزارت ورزش همیشه و در هر شرایطی از میزبانی ایران برای رویدادهای بین‌المللی به ویژه در رشته‌های مطرح و پُرطرفدار مانند فوتبال دفاع می‌کند.

* فدراسیون فوتبال اما در حالی متقاضی این میزبانی بزرگ شده که هنوز وضعیت انتخابات و حتی اساسنامه آن مشخص نیست. چه بسا این میزبانی در برنامه رئیس آینده فدراسیون جایی نداشته باشد.

- زمان طرح درخواست برای اخذ امتیاز میزبانی، الان بود و فدراسیون هم از آن استفاده درست را بُرد. طرح این درخواست و نتیجه گرفتن از آن اتفاق خوبی برای ورزش و فوتبال ایران است به خصوص اینکه وضعیت زیرساخت‌ها و استادیوم‌های کشور به گونه‌ای است که همیشه برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی مانند لیگ قهرمانان تاییدیه لازم را گرفته است. از نظر حمل و نقل و هتلینگ و دیگر مسائل هم مشکلی نداریم.

* فکر نمی‌کنید موضوعات مطرح در رابطه با لیگ قهرمانان که باعث گرفته شدن حق میزبانی از نمایندگان ایران در سطح ملی و در رابطه با میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا هم مجدد مطرح و دست مایه‌ای برای مانع تراشی دیگر کشورها قرار بگیرد؟

- این مشکل همان زمان که برای باشگاه‌ها و مسابقات‌شان در لیگ قهرمانان مطرح شد، متوجه تیم ملی و رقابت‌هایش نبود. حالا هم کلاً موضوع حل و فصل شده و دیگر خطری از این حیث وجود ندارد. البته اینکه برای مسابقات جام ملت‌های آسیا علاوه بر ایران، کشورهای دیگری هم کاندید شده‌اند. حالا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا از میان ۷ - ۶ کشور متقاضی، حق میزبانی را به کدام کشور بدهد، به عوامل زیادی بستگی دارد. قاعدتاً فقط یک کشور این امتیاز را می‌گیرد که می‌تواند ایران باشد یا رقیبانش.

* به نظر می‌رسد وزارت ورزش از میزبانی ایران برای جام ملت‌های ۲۰۲۷ فوتبال حمایت لازم را خواهد داشت؟

- سیاست کلی کسب میزبانی حداکثری و به خصوص بزرگ است. فعلاً فقط طرح درخواست شده و در مرحله اولیه هستیم، پیگیری‌های لازم در این زمینه باید از کانال خود فدراسیون انجام شود اما وقتی موضوع به مرحله حاکمیت و نقش آن رسید، وزارت ورزش هم وارد عمل می‌شود. قاعدتاً در راستای پیشنهاد مطرح شده و برای بررسی و تکمیل مذاکرات از طرف AFC تیمی به ایران سفر خواهد کرد. وزارت ورزش آن زمان ورود لازم را برای رایزنی خواهد داشت.

* از انتخابات فدراسیون فوتبال و روند اصلاح اساسنامه که لازمه انجام آن است، خبر جدیدی نشده است؟

- اصلاح اساسنامه در فدراسیون فوتبال در قالب نقشه راهی که اعلام شده در حال انجام است. دوستان در این مسیر در حال حرکت هستند و در کمیته تدوین، مقررات و … کارشان را پیگیری می‌کنند تا به نتیجه برسد.

* تا به امروز گزارشی از روند اصلاح اساسنامه به وزارت ورزش ارائه شده است؟ یا متقاضی آن شده‌اید؟

- خیر؛ اینکه به صورت روزانه یا هفتگی گزارشی از وضعیت کار و پیشرفت آن گرفته باشیم، انجام نشده است. در این مورد مانند دیگر فدراسیون‌ها عمل می‌شود، زمانیکه کار به مرحله نهایی رسید گزارش داده می‌شود، زمان و محل مجمع به وزارت ورزش که عضو مجمع است، پیشنهاد می‌شود و سایر مراحل هم بعد از آن دنبال خواهد شد.

* وزارت ورزش برای باشگاه پرسپولیس چه برنامه‌ای دارد؟ اوضاع این باشگاه به خصوص در هیأت مدیره آشفته به نظر می‌رسد. هر کدام از اعضا هم کار خودشان را انجام می دهند.

- اصلاً این مسئله را قبول ندارم. میان اعضای هیأت مدیر پرسپولیس شکافی نیست، آنها کارشان را مشترک و هماهنگ با هم و برای حل و فصل مسائل مالی انجام می‌دهند. از آشفتگی هم که شما می‌گوئید، خبری نیست. رسول پناه به عنوان سرپرست کارش را انجام می‌دهد و دیگر اعضا هم همینطور؛ اصلاً چطور در تیمی که ۱۰ امتیاز از دیگرتیم ها جلوتر است و صدرنشین است، می‌تواند آشفتگی وجود داشته باشد؟

- شرایط مطلوبی که در رابطه با پرسپولیس (صدرنشینی) به آن اشاره می‌کنید به جامانده از دو ماه پیش است. طی این مدت اصلاً رویدادی برگزار نشده است. اتفاقاً در همین مدت برخی کناره‌گیری ها باعث نصف و نیمه شدن ترکیب هیأت مدیره باشگاه شد اما وزارت ورزش برای تکمیل آن هنوز اقدامی نداشته است.

- یک ماه بیشتر از کناره گیری محمد مهدی نبی از ترکیب هیأت مدیره پرسپولیس نمی‌گذرد که آن هم به خاطر متصدی شدن پست دبیرکلی فدراسیون بود. الان هم هیأت مدیره سه عضو دارد و به لحاظ قانونی مشکلی برای کار ندارد. زمانی که در مورد گزینه‌های جدید به جمع بندی برسیم، اعلام می‌کنیم.

* جمع بندی وزارت ورزش برای تکمیل ترکیب هیأت مدیره پرسپولیس چه زمانی خواهد بود؟

- الان هیچ مشکل قانونی در مورد فعالیت هیأت مدیره پرسپولیس وجود ندارد. شماچه مشکلی می‌بینید؟ وزارت ورزش در تکمیل ترکیب هیأت مدیره این باشگاه اصراری بر عجله ندارد، اصرار ما بر انتخاب خوب است. هر زمان انجام شد، اعلام می‌کنیم.

* گزینه‌هایی که اخیراً از میان پیشکسوتان پرسپولیس به عنوان عضو جدید هیأت مدیره باشگاه مطرح شده‌اند را تأیید می‌کنید؟

- قاعدتاً گزینه‌هایی مطرح هستند. هر زمان در مورد آنها به جمع بندی رسیدیم، اعلام می‌کنیم.

* آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هفته گذشته تشکیل شد اما در مورد چگونگی ادامه فعالیت‌های ورزشی (اردیبهشت ماه به بعد) تصمیم گیری صورت نگرفت. برنامه ستاد در این زمینه چیست؟

- قرار نبود در این جلسه جمع بندی خاصی داشته باشیم. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش پیشنهاداتی دارد که در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا گذاشته است. بر اساس نظر این ستاد، تصمیم گیری لازم را برای فعالیت‌های ورزشی در خردادماه و بعد از آن می‌گیریم. در واقع تا به امروز هم برای اتخاذ تمام تصمیمات همین روند را دنبال کرده بودیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر