امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۱۴ - ۱۰:۵۹ شناسه خبر : ۶۳۸۹
همگام با پویش ایران همدل انجام شد
حمایت از ۲ هزار و ۷۰۰ عضو صندوق اعتباری هنر وارش نیوز- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از اجرای پویش همدلی در راستای کمک به اعضای تحت پوشش خود که بدلیل آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا از نظر معیشتی دچار آسیب شده اند خبر داد.

به گزارش وارش نیوز/ سیدحسین سیدزاده، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، خسارت های مالی ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری کشور متاسفانه فعالان حوزه فرهنگی و هنری با مشکلات زیادی روبرو شدند.

وی افزود: از آنجا که اکثر هنرمندان کشور از حقوق ثابت برخوردار نیستند و با تداوم تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری نیازمند حمایت هستند، صندوق اعتباری هنر از زمان شیوع این ویروس در اوایل اسفندماه با وجود محدودیت های بودجه ای درصدد رفع مشکلات این قشر فرهیخته کشور است.
وی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر نیز به پویش ایران همدل پیوست تا بتواند گامی هرچند کوچک در جهت رفع بخشی از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر کشور بردارد.
سیدزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص گفت : در مرحله اول اجرای این پویش با هدف حمایت از اعضا صندوق برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب طرح کمک مستمری، کمک هزینه معیشتی واریز شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: پویش همدلی برای ایران همدل با هدف کمک به نیازمندان آغاز شد. همکاران این مجموعه نیز با تخصیص یک روز از حقوق خود به این پویش پیوستند. امیدواریم با همراهی اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم در مراحل بعد از تمامی اعضایی که در این ایام دچار مشکل شده اند حمایت کنیم.

کرونا و آخرین اخبار آن در ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱۵۶نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۳ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶۱۵۶  نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۷ هزار و ۳۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۸۰ درصد مبتلایان است و از نظر بهبودیافتگان هم سطح آلمان هستیم. ۲۷۸۷ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۴۸۴ هزار و ۵۴۱  آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: اگر توفیقی در مدیریت کرونا بوده مرهون همکاری مردم و مراعات اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ادامه این روند نیازمند همکاری مداوم مردم است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر