امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۵:۰۴ شناسه خبر : ۱۴۹۴۶
معاون جهادکشاورزی استان:
مازندران قطب تولید محصولات کشاورزی است معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران از تقویت چشم اندازهای مربوط به زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی این استان خبرداد.

به گزارش وارش نیوز ؛ سید محمد جعفری ۹ اردیبهشت در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان بخش کشاورزی مازندران در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: از ۱۰ زنجیره ارزشی که باید در نمایشگاه معرفی و رونمایی می‌شد، هشت زنجیره مربوط به بخش کشاورزی بود و مشخصا زنجیره کیوی و مرکبات به عنوان زنجیره نخست ارزش این استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پراکنش صنعت در استان مازندران و نیز اتفاقاتی که در تحلیل سیستم کسب و کار و زنجیره ارزش رخ داده است این استان را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کرده، عنوان کرد: با حضور مسئولان استانی و با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی وزیر کشور مسائل و مشکلات زنجیره‌های ارزش مازندران به ویژه در حوزه مرکبات و کیوی بررسی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که از سال گذشته در مازندران رخ داده و افزایش میزان صادرات از مبدا در استان صورت گرفته است، رونق این بخش از اقتصاد مازندران امیدوارکننده است، عنوان کرد: در حوزه این زنجیره ارزش در بخش بسته بندی و بازاررسانی محصول شده نیز شاهد اتفاقات مناسبی بوده‌ایم که نوید روزهای امیدوارکننده برای استان را می‌دهد.

 وی یادآور شد: در این نمایشگاه درباره نقاط ضعف و قوت زنجیره‌های گوشت، مرغ، لبنیات، خوراک دام و غیره در مازندران نیز دستاوردهایی ارائه شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر