امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۵۱ شناسه خبر : ۱۴۹۶۹
در گردهمایی سراسری شوراهای مازندران
چالش‌های شوراهای شهر و روستا در روز شورا مطرح شد به ابتکار و همت شوراهای شهرستان چالوس و شوراهای عالی استان مازندران، تالار ملل چالوس میزبان گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مازندران بود که برخی از شوراها به نمایندگی از شوراهای شهر و روستا به بیان معضلات و چالش‌های حوزه خود پرداختند.

به گزارش وارش نیوز ؛ آیت الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز اظهار کرد:جامعه قدردان شوراهای سالم و پاکدست باید باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و همین حضور مردم سرمایه تداوم نظام اسلامی است.

آیت الله معلمی تأکید کرد: مسئولان ذیربط و آحاد جامعه برای انتخاب نمایندگان خود در شوراهای شهر و روستا از فرصت انتخابات استفاده کنند چرا که این حقی است که در قانون دیده شده است.

سپس احمد توکلی معاون عمرانی استاندار مازندران نیز از جایگاه شوراها به عنوان یک فرصت جهت ارائه خدمات مناسب به مردم یاد کرد و گفت: مردم بدون واسطه با مسئولان ارتباط می‌گیرند و قدرت مطالبه‌گری خود را که قانون مشخص کرده است  به مدیران اجرایی نشان می‌دهند.

شوراها باید گوش شنوای مشکلات مردم باشند

وی با تاکید بر استفاده بهینه از این فرصت از سوی شوراها برای خدمت به مردم،افزود: شوراها باید گوش شنوای مشکلات مردم باشند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه مطالبه‌ گری، مجادله‌گری نیست،تصریح کرد: مطالبه‌گری یعنی آنچه خواسته مردم است باید به صورت قانونی از مسئولان مربوطه اعم از فرماندار، استاندار، نماینده مجلس و سایر مسولان در جهت رسیدن به حق مردم پیگیری و خواسته شود.

خدمات ملی اما بودجه‌ها شهرستانی

در ادامه محمد شریفی فرماندار چالوس نیز با ابراز گلایه از کمبود اعتبارات در غرب مازندران، اظهار کرد: زیرساخت‌های منطقه از جمله حوزه راه همچنان به چند دهه قبل باز می‌گرد، باید بودجه‌ها ملی دیده شود.

فرماندار چالوس با اشاره به کندی پروژه تعریض جاده دزدبن در جاده کندوان و ناتوانی پیمانکار در سرعت بخشیدن به پروژه،افزود: برخی پروژه‌ها از جمله زیرگذر نواب هفت سال است که طول کشیده است و همه اینها نشانه ضعیف بودن پیمانکاران برای پروژه‌های بزرگ است.

حمید سام دلیری رئیس شورای عالی استان مازندران نیز با بیان اینکه خواسته و مطالبه شوراهای شهرستان و استان این است که دستگاه های اجرایی شوراها را همراه و دوست خود در انجام امور و کارها بدانند، اظهار کرد: شوراها برای هر قانونی، تبصره بیاورند اما قانون شکنی نکنند و تا جایی که امکان دارد مشکلات مردم را حل کنند اما خدای نکرده قانون شکنی نکنند.

وی افزود: نداشتن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از مهمترین چالش‌های شوراهای بخش، شهرستان و استان است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند که البته کم کم این تجهیزات کامل در برخی شهرستان‌ها در حال فراهم شدن است تا بدین طریق نظارت بهتر و دقیق‌تری بر عملکرد شوراها در سطح استان داشته باشیم.

سام دلیری با اشاره به اینکه جامعه شورایی از معتمدترین و سالم‌ترین نظام شورایی ادوار هست،تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و نظارت و آموزش دقیقی که در آینده اجرایی خواهیم کرد  دیگر شاهد عزل شورا در استان مازندران نباشیم.

نبود قانون مدیریت یک پارچه شهری، شوراها را در تنگنا قرار داده است

در ادامه احمد بیگلریان رئیس شورای شهر هچیرود با بیان اینکه شوراها به عنوان یک نهاد مردمی نقش مهمی در افزایش سرمایه اجتماعی دارند، اظهار کرد: ۲۵ سال از عمر شوراها می‌گذرد و در حال حاضر ۱۱۷ هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

وی با تاکید بر رسیدن به مدیریت یک پارچه شهری جهت تحقق اهداف تشکیل شوراها افزود: متاسفانه شوراها بر نهادهای خدماتی همچون آب،برق و مخابرات تاثیر چندانی ندارند.

بیگلریان با بیان اینکه نبود قانون یکپارچه مدیریت شهری ما را در تنگنا قرار داده است،گفت: در بسیاری از اقدامات عمرانی نبود همین قانون موجب طولانی‌تر شدن پروژه‌ها می‌شود در حالیکه مدیریت یکپارچه جلوی این طولانی شدن را می‌گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود نبود درآمد پایدار برای شوراها را از دیگر معضلات بیان کرد و یادآور شد: باید درآمد پایدار ایجاد شود.

در ادامه حمید خاکزاد رئیس شورای شهر عباس آباد با ابراز گلایه از کم لطفی دستگاه‌های اجرایی و مدیران نسبت به شوراها،گفت: ترافیک سنگین، زباله، پسماند و ناتمام ماندن کمربندی غرب مازندران از مهم‌ترین مشکلات غرب استان است که شهرها و روستاها را درگیر کرده است.

وضعیت اسفبار جاده کلاردشت عباس آباد

وی با بیان اینکه متاسفانه غرب مازندران فاقد یک نردبان آتش‌نشانی بلندمرتبه است، افزود: جاده عباس‌آباد به کلاردشت بی نهایت اسفبار است و با اینکه یک جاده بین المللی است اما وضعیت ناگواری دارد.

رئیس شورای شهر عباس آباد تصریح کرد: سرعت‌گیرهای غیر استاندارد مردم منطقه را خسته است و مشکلات زیادی را برای بیماران و آمبولانس‌ها بوجود آورده است.

قابل ذکر است در پایان این گردهمایی ضمن قدردانی از شوراهای نمونه شهر و روستا مازندران،از لباس متحد الشکل دهیاران مازندران رونمایی شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر