امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۳:۴۳ شناسه خبر : ۱۴۸۶۶

اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی مدیرمخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای بالغ بر ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستانهای مختلف استان در راستای اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها، خبر داد.

به گزارش وارش، رسول علی اصغرپور در خصوص آخرین وضعیت پروژه ملی توسعه فیبرنوری در استان، با اشاره به اهتمام جدی شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت بهبود زیرساخت های ارتباطی کشور با اجرای پروژه ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH)، از اجرای ۴۵۰ کیلومتر  فیبر نوری در ۲۵ شهر استان، خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: طرح ملی فیبر نوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی  و با پیش بینی اجرای بیش از ۶۵۰ کیلومتر فیبرمورد نیاز اجرایی می شود و در حال حاضر  عملیات اجرای پروژه در ۲۵ شهر استان آغاز شده است و در ۱۰شهر عملیات اجرای طرح فوق بیش از  ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهارکرد:تاکنون ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری جهت دسترسی منازل و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت در استان، اجرا شده است.

مدیرمخابرات منطقه خراسان شمالی بیان کرد:عملیات حفاری جهت  اجرای این طرح در شهرهای فاروج، آشخانه، گرمه، صفی آباد،راز، یکه صعود،شوقان،درق،حصار گرمخان،زرق آباد، بام و غلامان پایان یافته و در سایر نقاط نیز درصد قابل توجهی از کار اجرایی شده است.

علی اصغرپور یادآور شد: طرح ملی توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (ftth) در تمامی شهرهای خراسان شمالی به جز شهر بجنورد توسط مخابرات منطقه خراسان شمالی درحال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه در راستای ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند و کاهش شکاف دیجیتالی و همچنین توسعه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: با هدف پیشبرد هر چه بهتر این پروژه تاکنون جلسات مستمر و متعددی در  کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها با دستگاه های اجرایی در شهرهای مختلف استان برگزار شده  و امیدواریم با تلاش و پشتکار همکاران حوزه های مختلف مخابرات منطقه و تعامل سازنده سایر دستگاههای مرتبط و به ویژه با حمایت استاندار خراسان شمالی، بزودی شاهد اجرای کامل و بهره برداری این پروژه در سطح استان باشیم.

انتهای خبر/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر