امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۲/۳ - ۲۱:۰۹ شناسه خبر : ۱۴۸۵۰

یکی از متخلفان قطع ۷۰ درخت جنگلی «سرخ او» بهشهر بازداشت شد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر در خصوص متخلفان قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند - سرخ در فروردین ماه امسال گفت که تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمان تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

به گزارش وارش نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، ابوالقاسم کیانی افزود: متاسفانه در ماه های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام کردند تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تصریح کرد: برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان مورد تاکید است.

قابل ذکر است ، طبق اعلام رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهشهر بیست و دوم فروردین ماه امسال افرادی ناشناس ۷۰ اصله درخت را در محدوده جنگل‌های بهشهر و گلوگاه قطع و مسیر چند جاده را با آن مسدود کردند. گفته شده احتمالا این افراد در اقدامی تلافی جویانه در نیمه‌های شب اقدام به قطع این درختان جنگلی در حاشیه جاده پاسند و جاده سرخ او کردند و باعث قطع برق در این مناطق نیز شدند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر