امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۲:۰۹ شناسه خبر : ۱۴۷۸۰
معاون عمرانی استاندارخراسان شمالی:
بانک های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: باید بانک های عامل استان تا یک هفته آینده برای موضوعاتی از قبیل اینکه برای چه تعداد واحد مسکن مهر تسهیلات پرداخت شده و چند درصد از تعهدات انجام شده، پاسخگو باشند.

به گزارش وارش؛ مهدی رشیدی در جلسه شورای مسکن استان افزود: در نهضت ملی مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات باید کارنامه قابل قبولی را ارائه دهیم چیزی که تا کنون محقق نشده است.

وی در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن برکت بجنورد نیز گفت: راه و شهرسازی استان باید در اتمام این پروژه تسریع داشته باشد چون در گذشته تعلل و کوتاهی صورت گرفته است .

به گفته رئیس شورای مسکن استان مدت قرارداد پروژه برکت بجنورد ۱۶ ماه است که در حال تبدیل به دو پروژه ۶۴۰ و ۴۸۰ واحدی و در قالب ۵۶  بلوک است .

بررسی مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان جاجرم، سنخواست و شوقان از دیگر دستور کارهای این نشست بود که بر اساس آمار ارائه شده در این شهرستان برای طرح ملی مسکن ۴۸۵۰ نفر ثبت نام شده اند  که ۳۱۰۰ نفر آنها تایید نهایی و ۲ هزار نفر واریز وجه داشته اند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص احداث مدارس در طرح های حمایتی مسکن نیز گفت:با پیگیری های استاندار خراسان شمالی ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس برای نهضت ملی مسکن مجوز گرفته شده است.

سید علی میرکریمی افزود: یک سوم از اعتبارات مدارس تا پایان اسکلت بندی را وزارت راه انجام می دهد و سایر مراحل با کمک خیرین ، منابع سفر مقام معظم رهبری ، منابع آموزش و پرورش و استان انجام خواهد شد .

وی اظهار داشت: این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهرهای بجنورد ۳ مدرسه، شیروان ۲ مدرسه، اسفراین ۲ مدرسه، فاروج، جاجرم، گرمه، درق ، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می تواند به ارتقاء استاندارد تحصیلی و افزایش سرانه های آموزشی به استان خراسان شمالی کمک کند.

میرکریمی به آمار ثبت نامی شهر گرمه اشاره کرد و افزود: در شهر گرمه ۲۵۴۲ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۵ متقاضی تایید شده اند و ۹۲۱ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده اند.

انتهای خبر/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر