امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۳:۰۶ شناسه خبر : ۱۴۹۶۶

آمار حوادث کار به زیر ۱۰ درصد رسید مطابق آخرین گزارش‌ها، حوادث ناشی از کار در کشور طی دو سال گذشته نسبت به مدت مشابه به میزان ۹.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش وارش نیوز ؛ یکی از دغدغه‌های مهم وزارت کار بحث صیانت از نیروی کار است و در همین راستا موضوع حوادث شغلی و صیانت از نیروهای انسانی در دستور کار بازرسان کار قرار دارد.

به همین منظور بیش از ۲۲ هزار کمیته حفاظت فنی در سطح کشور و در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر با هدف حفاظت از نیروی کار تشکیل شده است که ضمن خودارزیابی در کارگاه از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی آمار جدیدی از حوادث ناشی از کار در  کشور ارائه کرده و گفته است حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۱۲ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۶۸۰ نفر فوتی کاهش یافته است. با توجه به تلاش وزارت کار برای صیانت از نیروی کار، حوادث ناشی از کار در دو سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل به میزان ۹.۷ کاهش یافته است.

آنطور که وی گفته روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر در جهان بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می کنند که ۴۰۰ هزار نفر بر اثر حوادث ناشی از کار و ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری های شغلی از بین می‌روند.

البته معاون وزیر کار معتقد است که این رقم در کشور ما از رنج جهانی پایین‌تر است، به همین منظور ابراز امیدواری کرده با تلاش کارگران و کارفرمایان و استقبال از ایده‌های خلاقانه در راستای صیانت از نیروی کار این تعداد به حداقل برسد.

طبق گزارش اداره‌ کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال ۱۴۰۱ ضریب شیوع آسیب شغلی منجر به فوت نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۱۱ درصدی داشته است. تعداد آسیب‌های شغلی منجر به فوت در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۷۶۸ نفر و در سال گذشته حدود ۷۱۱ نفر بوده است.
ضریب شیوع آسیب شغلی منجر به فوت در سال  ۱۴۰۰ به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۵.۱ درصد و در سال گذشته ۴.۶ درصد بوده است.

به گزارش وارش نیوز، کارفرمایان طبق ماده ۹۱ قانون کار موظفند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهند؛ کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در محیط کاری خود هستند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر