امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۵۹ شناسه خبر : ۱۴۷۷۹
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایی خبرداد:
۳۰ فروردین ماه، پایان مهلت ثبت نام مشمولین طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: مرحله نخست بیمه اجتماعی رایگان مادران دارای ۳ فرزند جهت بهره مندی هرچه بیشتر هم استانی‌ها از خدمات بیمه ای رایگان در حال اجرا است.

به گزارش وارش؛ محمد رضا بیدی افزود: مبلغ حق بیمه ۱۰۰ درصد توسط دولت پرداخت خو اهد شد از هم استانی می خواهیم که از این فرصت برای بهره مندی از مزایای بیمه ای که شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است استفاده کنند.

وی افزود: متقاضیان در این فرصت باقی مانده به آدرس https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستائی و عشایری (غیر شاغل)" اقدام کنند.

وی افزود: با عنایت به آغاز مرحله نخست بیمه اجتماعی رایگان مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و سهمیه محدود فاز اول اجرای این طرح و جهت بهره مندی هرچه بیشتر هم استانی‌های عزیز این طرح در حال اجرا است.

وی شرایط بهره مندی از این طرح برای مشمولین به شرح ذیل اعلام کرد:

- مادران غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری؛ دارای سه فرزند و بیشتر

-  حداقل سه فرزند از یک مادر باشند.

- حداقل سه فرزند در قید حیات باشند.

- حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشند.

- نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی (پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵  نباشد.

- سطح درآمدی مشمولین سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه سهم بیمه شده و سهم دولت (۱۵٪) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

- با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

- بیمه شدگان حال حاضر صندوق درصورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند گردند.

بیدی گفت:  با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جوانی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ   ۱. ۱. ۱۳۹۶  به بعد باشد.

وی تصریح کرد: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها  ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

*ثبت نام ۹۰۰ مادر دارای سه فرزند و بیشتر

بیدی گفت: تاکنون ۹۰۰ نفر از زنان دارای سه فرزند و بیشتر  در سامانه صندوق پیش ثبت نام داشته اند که با توجه با جمعیت مشمول این استان باید بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

وی افزود: این زنان در آینده از مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق برخوردار خواهند شد که پس از انجام‌ استعلامات لازم در صورت احراز شرایط ۱۰۰ درصد حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر