امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۹/۲۹ - ۱۱:۰۴ شناسه خبر : ۹۴۱۰
به میزبانی دانشگاه آستراخان روسیه و به صورت مجازی انجام شد:
سخنرانی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در کنفرانس بین‌المللی" چشم اندازهای توسعه علم و هنر " به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر مصطفی رستمی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در کنفرانس بین المللی"چشم‌اندازهای توسعه علم و هنر" که به میزبانی دانشکده طراحی و معماری دانشگاه آستراخان روسیه و به صورت مجازی برگزار شد، به ارایه مقاله خود با موضوع"توسعه گردشگری هنری در حوزه دریای کاسپین" پرداخت.

 

       بر اساس این گزارش، دکتر رستمی در پژوهش ارایه‌شده خود بر این مبحث تاکید کرد که گردشگري هنری به عنوان یکی از جذاب‌ترین نوع گردشگری و بهترين عامل قرابت فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، به همراه خود هزاران ناگفته‌‎هاي احساسی، عاطفی و فرهنگی انسان را براي سرزمين‌هاي دور و نزديك به ارمغان مي‌آورد و سهم عظيمي در ساختار تعامل و تبادل فرهنگ‌ها و در نهايت برقراري و استمرار صلح و دوستي دارد. این موضوع به دلیل شرایط ژئوپولیتیک حوزه دریای کاسپین و نیز وجود فرهنگ‌های گوناگون منطقه و اشتراکات مردم این کشورها، اهمیت و مزیت به‌سزایی دارد.

      عضو هیات علمی گروه پژوهش هنر دانشگاه مازندران، هدف اصلی این مقاله را آسیب‌شناسی، بررسی موانع سر راه و ارایه راهكارهاي موثر به منظور گسترش و توسعه صنعت گردشگري هنری در کشورهای حوزه دریای کاسپین و نیز پاسخ به دو پرسش زیر عنوان کرد.

  1. چه موانعی توسعه گردشگری هنری حوزه دریای کاسپین را تهدید می کند؟
  2. برای مقابله با موانع توسعه گردشگری هنری حوزه دریای کاسپین چه باید کرد؟

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر