امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۷/۱۵ - ۱۶:۴۹ شناسه خبر : ۹۲۶۶

استاندار مازندران : همگانی شدن استفاده از ماسک باید جایگزین محدویت‌ها شود ساری - وارش نیوز- استاندار مازندران گفت : تجربه نشان داده است رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفقیت بیشتری در کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در پی داشته و به همین خاطر همگانی شدن استفاده از ماسک باید جایگزین اعمال محدودیت‌ها شود.

به گزارش وارش نیوز، احمد حسین زادگان عصر روز سه شنبه در آستانه تعطیلات اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : در شرایط فعلی که  چشم انداز دقیقی برای شکست ویروس کرونا در جهان وجود ندارد، اولویت تمام کشورها برای مقابله با این ویروس و کاهش خسارت های احتمالی ناشی از آن بویژه ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره برنامه های این ستاد برای اعمال محدودیت های سفر همزمان با تعطیلات اربعین و احتمال هجوم مسافران به استان ، گفت : استان مازندران به دلیل برخورداری جاذبه های گردشگری در تمام فصول سال پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و نمی توان صرفا به دنبال برقراری محدودیت های سفر و تردد بود، چرا که با وجود برقراری محدودیت ها نیز در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بومی ، ما شاهد افزایش آمار بیماران خواهیم بود و باید به جای برقراری محدودیت های ناکارآمد، فرهنگ همگانی شدن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در جامعه افزایش دهیم.
وی افزود  : همچنین باید ترددهای بین شهری و حتی روستایی و هر گونه اجتماعاتی که می تواند انتقال ویروس کرونا را افزایش و افراد بیشتری را در معرض خطر بیماری کووید -۱۹ قرار دهد، ساماندهی کرده و کاهش دهیم ، چون بدون رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی و همگانی شدن استفاده از ماسک ، نمی توان شاهد کنترل ویروس کرونا بود.
حسین زادگان اظهار داشت : اگر چه ممکن است استانی برای کاهش احتمالی آمار ابتلا به ویروس کرونا در جمعیت بومی ، به دنبال برقراری برخی محدودیت ها از جمله سفر نیز باشد، ولی تمام پیشنهادات استانی باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و مورد تایید قرار گیرد تا این محدودیت ها اعمال شود.
رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران گفت : به نظر می رسد همه ما به جای طرح مسایلی چون برقراری محدودیت های سفر به استان مازندران، باید سطح آگاهی مسافران و مردم منطقه را برای رعایت پروتکل ها و بهره گیری از ماسک افزایش دهیم و صرفا با این رویکرد می توانیم حداقل از شیوع موج سوم کرونا به استان جلوگیری کنیم.
وی یادآور شد : توصیه اولیه ما به مردم اقصی نقاط ایران که قصد مسافرت به خصوص به استان مازندران را دارند، این است که استان ما در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در حد امکان از سفر به این خطه شمال کشور در وضعیت کرونایی پرهیز کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : چنانچه به هر دلیلی مسافران غیر بومی قصد سفر به این استان را دارند، باید پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را به عنوان خط قرمز ورود به این استان رعایت کنند تا سلامت همگانی تامین شود.
حسین زادگان اظهار داشت : علاوه بر این ، تمامی واحدهای صنفی ما در سطح استان که به نسبت گذشته پروتکل های بهداشتی به خصوص ماسک زدن را کمتر در دستور کارشان دارند، باید  توجه بیشتری به رعایت استفاده از ماسک داشته باشند و دستگاه های متولی در این حوزه موظف به افزایش سطح نظارت و برخورد با متخلفان سلامت در واحدهای صنفی هستند.
وی اضافه کرد : اگر همه ما خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بدانیم، خسارت های ناشی از این ویروس کمتر خواهد شد و شاید دیگر نیازی به برقراری محدودیت های سفت و سخت نباشد.
بر اساس آخرین آمار ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل با وجود کاهشی شدن روند آمار ابتلا به ویروس کرونا و بیماران کووید ۱۹ ، بستری در بیمارستان های تحت پوشش این ۲ دانشگاه که حدود ۵۰۰ نفر می رسد، با کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک که از ۸۰ درصد ماه گذشته به ۶۰ درصد رسید، نگرانی برای شیوع موج سوم این ویروس در استان مازندران وجود دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر