امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۳/۲ - ۱۲:۴۳ شناسه خبر : ۶۷۳۷

برگزیدگان همایش مشق نور معرفی شدند وارش نیوز_ همایش استانی مشق نور با دریافت ۱۳۵ اثر و معرفی ۴۰ اثر برگزیده چهارشنبه شب به کار خود پایان داد.

به گزارش وارش نیوز/ نخستین همایش استانی کتابت قرآن کریم با عنوان "مشق نور" توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در خانه کلبادی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری ساری در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان فرهنگی به دنبال اتفاقات بدیع و خلاقانه است چرا که جامعه اتفاقات فرهنگی متنوع و متکثری را با کمیت و کیفیت‌های متنوع، تجربه کرده است.

احمد عطاریه اظهار کرد: دغدغه ما در سازمان فرهنگی شهرداری ساری این است که برنامه‌های فرهنگی نو به مخاطب ارائه دهیم چرا که جان افراد تشنه دریافت طرح‌های نو است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مقوله هنر در کتابت قران کریم توسط جمعی از افراد ارزشمند از سراسر مازندران برگزار شد، افزود: چون این برنامه به شکل استانی برای نخستین بار برگزار شد تصور بر این است که بتوانیم جمع قرآنی متفاوتی تجربه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری، در مقوله اجتماعی ۱۰ خانه شهروندی در سطح شهر داریم که آموزش اصلی خانواده‌ها را در زمینه مهارت زندگی بر عهده دارند، تصریح کرد: این مراکز پیش از شیوع کرونا به شکل میانگین در ماه۱۰ هزار نفرمراجعه کننده داشند و آموزش‌هایی با عنوان مهارت‌های زندگی و آموزش‌های شهروندی دریافت می‌کردند.

عطاریه ادامه داد:  اکنون این اتفاق در حال شکل و شمایل جدید است تا در قالب نو، مفاهیم جدیدی در اداره اجتماعی از مجموعه خانه‌های شهروندی به مردم ارائه دهیم و موثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش همگانی برای خانواده‌ها از دغدغه‌های اصلی ما است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری گفت: اجرای برنامه‌های در ارتباط با معارف و داشته‌های معنوی مردم و ایجاد نشاط  اجتماعی که خوراک روح و جان افراد است از دیگر طرح‌هایی است که پیگیری می‌کنیم تا اجرایی شود.

ارسال ۱۴۰ اثر به همایش مشق نور

دبیر همایش استانی مشق نور هم در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این جشنواره در سطح استانی برای کتابت قرآن کریم برگزار شده و برای  برگزاری این همایش فراخوان دادیم و ۱۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۰ اثر حائز رتبه شد، گفت: هشت نفر استاد خوشنویسی، ۲ نفر استاد نمونه انجمن خوشنویسی ساری و قائمشهر و ۳۲ نفر هم از دیگر خوشنویسان استان هستند که برگزیده شدند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سعی کردم این برنامه را با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش مشق نور برای نخستین بار به شکل استانی برگزار شد، تصریح کرد: در گذشته این برنامه در سطح شهرستان برگزار می‌شد و امسال شکل استانی به آن دادیم.

موسوی با بیان اینکه خوشنویسان مازندرانی از سراسر استان در این همایش حضور دارند، ادامه داد: بیشترین آثار از شرق و نقاط مرکزی مازندران به دست ما رسید.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در نگارخانه‌ای در مجموعه فرهنگی بوستان ولایت ساری به نمایش درمی‌آید، این نگارخانه به زودی افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر