امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۸:۱۰ شناسه خبر : ۶۷۲۴
با کمک آنتی بادی بهبود یافتگان
محققان چینی داروی درمان کرونا را تولید کردند وارش نیوز/محققان چینی با کمک آنتی بادی تولید شده در بدن افراد بهبود یافته از کووید-۱۹، دارویی ساخته اند که دوره ابتلا به این عفونت را کمتر می کند.

به گزارش وارش نیوز به نقل از ای اف پی، محققان دانشگاه پکن دارویی را آزمایش کرده‌اند که نه تنها زمان بهبود از عفونت کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد، بلکه ایمنی کوتاه مدت در برابر این ویروس به وجود می‌آورد.

سانی شی مدیر مرکز نوآوری‌های پیشرفته برای ژنومیک این دانشگاه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: این دارو به طور موفقیت آمیز روی حیوانات آزمایش شده است. هنگامی که ما آنتی‌بادی‌های خنثی کننده را به موش‌های مبتلا به ویروس کرونا تزریق کردیم، پس از ۵ روز بار ویروسی بدن آن ۲۵۰۰ واحد کاهش یافت. این بدان معنا است که داروی مذکور تاثیرگذار است.

این دارو از آنتی‌بادی‌های خنثی کننده‌ای ساخته شده که همکاران شی از خون ۶۰ بیمار بهبود یافته کووید ۱۹ ایزوله کردند. این آنتی بادی‌ها به وسیله سیستم ایمنی بدن افراد برای جلوگیری از ابتلای سلول‌های بدن تولید می‌شود.

تحقیق این گروه از پژوهشگران روز یک شنبه در نشریه Cell منتشر شده و نشان می‌دهد با استفاده از آنتی بادی‌ها می‌توان درمانی بالقوه برای درمان عفونت کووید ۱۹ و کوتاه‌تر کردن دوره بهبود از آن به وجود آورد.

شی در این باره می‌افزاید: تخصص ما ایمونولوژی با ویروس شناسی نیست بلکه ژنومیک های تک سلولی است. هنگامی که ما متوجه شدیم با کمک روش ژنومیک تک سلولی می‌توان یک آنتی بادی خنثی کننده کووید ۱۹ یافت، بسیار خوشحال شدیم.

به گفته او این دارو در سال جاری و در زمان شیوع احتمالی و دوباره ویروس در زمستان آماده خواهد بود. شی در این باره گفت: ما مشغول برنامه‌ریزی برای آزمایش‌های بالینی هستیم. این آزمایش در استرالیا و چند کشور دیگر انجام می‌شود زیرا تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در چین کاهش یافته است.

چین هم اکنون ۵ واکسن بالقوه ویروس کرونا ساخته که در مرحله آزمایش بالینی هستند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر