امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۹ - ۱۰:۰۴ شناسه خبر : ۵۵۹۶

پیشتازی حسین زادگان/ ورود افراد غیر بومی به مازندران ممنوع ازروز پنج شنبه ۷ فروردین تصمیم مبنی برجلوگیری از ورود مسافران غیربومی و ممانعت ازخودروهای پلاک به اصطلاح غریبه به مرحله اجرا درآمد،تا از تردد مسافرین ناخوانده که شاید سوغاتی ایشان انتشار کرونا ویروس باشد جلوگیری به عمل آورند...

وارش نیوز/ ازروز پنج شنبه 7 فروردین تصمیم مبنی برجلوگیری از ورود مسافران غیربومی و ممانعت ازخودروهای پلاک به اصطلاح غریبه به مرحله اجرا درآمد،تا از تردد مسافرین ناخوانده که شاید سوغاتی ایشان انتشار کرونا ویروس باشد جلوگیری بعمل آورند،کاری که از نخستین ساعات یا ایام شیوع کرونا ویروس انتظار داشتیم شخص آقای حسن روحانی چنین دستور قاطعی حداقل برای مناطق مسافرپذیر مثل نواحی شمالی صادر می کرد اما به هر دلیل موجه یا ناموجه رئیس دولت تدبیر و امید این طرح را به گمان بسیاری از مردم دیر به اجرا در آورد حتی شاهدانتقاداتی از سوی جماعت قابل توجهی از مردم همچنین منتخبین فعلی مجلس که به زودی شروع بکار می کنند و نمایندگان حاضر که به ایام پایان فعالیت در مجلس نزدیک می شوند بوده ایم که چرا محور اصلی جاده ای به روی مسافران غیربومی بسته نشد؟! پاسخ قانع کننده ای که به افکار عمومی باید داده شود.

اما حسین زادگان استاندار مازندران و فرماندارانی همچو انصارالحسینی نماینده دولت درسوادکوه شمالی و یزدانی فرماندار سوادکوه که حداقل اینجانب بواسطه اینکه از ساعات اولیه خبرانتشار بیماری کرونا به نوعی هرچند بسیار کوچک در کنار سایر عزیزان مشارکت درهمکاری دارم شاهد هستم،تدابیرخوبی اتخاذ کردند و از نخستین ساعات حسین زادگان استاندار مازندران وارد گود اجرایی شد، هر چند شاید بعنوان تحلیلگری مبتدی انتقاداتی به وی داشته باشم اما حسین زادگان را قبلا مردثبات قدم سیاست نامیدم که سالها مواضع سیاسی اش شفاف بود، زیگزاک منفعت طلبانه نرفت و نقاب عوض نکرد.

امروز مجیدحسین زادگان را مرد بحران می نامم زیرا هم به لحاظ اجرایی هم به دلیل مطالعاتی با مدیریت بحران بیگانه نیستم صدالبته منکر نواقص و کاستی هایی هم نیستم امامقتضیات شرائط،زمان،مکان،حدود اختیارات،منابع، موانع،و...را در ارائه نظر دخالت می دهم.

شایداز زبان کسیکه بیرون گود نشسته بقول گوش شکستگان متواضع و قدرتمند کشتی پهلوانی،لنگش کن گفتن سهل باشداما درگود میدان باشی و لنگش کنی هنر است.

یادداشت‌های متعددغفلت از امور پیشگیرانه سیل ویرانگررا سال قبل نوشتم که ارتباطی به دوران مدیریت استاندار نداشت چون ایشان تازه منصوب شده بودند اما مردانه پای کار آمد و مقتدرانه بعد از حادثه سیل همراه با مردم،در کنار مردم ایستاد.

البته نمی دانم با مدیرانی که می بایست امور پیشگیرانه را لحاظ می کردند،چه برخوردی کرد؟ بالاخره قسمتی مرتبط به پیشگیری بود که بعد از یک سال باید پاسخ داده شود.

چه اقدامی برای پیشگیری مجدد و کمک به حادثه دیدگان شده را نیزمدیران ذی ربط این بار با سندومدرک باید پاسخ دهند ولی اکنون صحبت از کرونا ویروس و تمهیدات هست که مجید حسین زادگان از لحظه اول جانانه پای کار ایستاد و مدیریتی کم نظیر را به نمایش گذاشت،شنیده ام استاندار برآن نظر بوده که تردد های مسافران غیربومی از همان نخستین روز باید متوقف شود

امااین امر شاید باعدم اقبال از سوی مقام یا مقامات بالاتر مواجه شد و فقط غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی استان جابگزین شده بود،غربالگری اگر درست انجام شود تضمین کننده آن لحظه است نه ساعات و روزهای آتی در حال تردد در شهرهای مازندران چون مسافر وقتی به قصد سیاحت وارد می شود، هرگز یکجا ساکن نمی شود و در آمدورفت به این دیار و آن شهر هست.

روز اخیر تصمیمی درست اتخاذ شد که اینجانب در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی از نزدیک رؤیت کرده ام انصارالحسینی فرماندار، پاریاو معاون سیاسی فرماندار، و احمدی بخشدار مرکزی را مستحکم از دقائق ابتدایی تا  صبح که تنظیم یادداشت را با چشمانی خسته مشغولم، روز قبل استاندار حسین زادگان، مصمم فرمانداران را تاکید نمودند وشخصا نظارت و فرماندهی دارند

مسئولین،اعضای جوانان،امدادگران نجاتگران،داوطلبان هلال احمر، نیروی انتظامی ازپلیس راه،کلانتری،راهنمایی و رانندگی،بسیج و... پای کار آمدند اما حافظان سلامت وطن یعنی پرستاران،پزشکان، بهیاران،اورژانس 115،کمک پرستاران و کمک بهیاران، انتظامات و عزیزان خدمات بیمارستانی در یک جمله تمامی کادر درمانی و بیمارستانی که در درمانگاه و بیمارستان مشغول خدمت، جهاد هستند، نفراتی از ایشان به شهادت نائل شدند روح آنان  به سوی حضرت دوست به پرواز درآمد) به انضام خدمات اعضای هلال احمر و...در تب سنجی خوش درخشیدند،بار دگر حماسه ملی با حضور پرشور وشعور مردم آری مردم همیشه همراه میهن، بسیج وسپاه،ازپایگاههای بسیج محلات تا کادر رسمی سپاه که باهمت والا بی ادعا اما کارا به میدان آمدند،همکاری شهرداری ومراکز بهداشتی،خانه های بهداشت وخانه مشارکت سلامت، دهیاری،شورا و....به وقوع پیوست،

اتحاد،انسجام و همدلی ملی ایرانیان همچنان درخشان می درخشد.

یادداشت از عبدالله (علی) شهمیری شورمستی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


احسان

سلام ما هم از زحمات شما تشکر می کنیم ولی خواهشا به صاحبخانه های ما بگویید قرارداد اجاره ملک را بدون ضرر و زیان پولش را به ما مستاحرین پس دهند. طبق قانون اگر م ضوعی خارج از اقتدار باشد فسخ است ولی با توجه به بیماری کرونا ما تهرانی ها نمی‌توانیم به روستای بورخانی برویم ولی از من کرایه خانه را می خواهند من چکار کنم لطفا کمک کنید.

احسان

سلام من دی ماه سال گذشته ملکی را برای یک سال با اجاره زیاد گرفتم ولی الان بلاتکلیف هستم این موضوع تا کی ادامه دارد آیا برای فسخ قراردادهای دستی که در روستاها انجام شده می شود بدون ضرر و زیان خانه را پس داد تا از این استرس و بی پولی متضرر نشویم و این موضوع به دهیاری ها اعلام شود تا به مستاحرین اعلام نمایند تا پولمان را پس بگیریم

آخرین اخبار
بیشتر