امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۵ - ۱۲:۴۰ شناسه خبر : ۵۵۰۲
به گزارش نیویورک تایمز:
کودکان هم در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند محققان در بزرگترین تحقیقاتی که تاکنون درباره اثرات ویروس کرونا بر کودکان انجام گرفته است دریافتند، با وجود این که کودکان مبتلا به این ویروس اغلب علایم ضعیف و متوسط دارند، درصد کوچکی از آن‌ها، به ویژه نوزادان و کودکانی که در سنین پیش‌دبستانی قرار دارند، در معرض خطر جدی هستند.

وارش نیوز/ به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری نیویورک تایمز، در این تحقیقات بیش از دو هزار کودک چینی با هدف درک بهتر چگونگی اثرپذیری افراد جوان در برابر ویوروس کرونا، مورد مطالعه قرار گرفتند. در جریان این تحقیقات، کودکان بر اساس تصویربرداری با اشعه اکس، آزمایش خون، علایم بیماری و میزان ارتباط با اشخاص بیمار دسته‌بندی شدند.

حدود نیمی از کودکان دارای علایم ضعیف مانند تب، خستگی، سرفه، گرفتگی عضلات و بعضا حالت تهوع و اسهال بودند. حدود ۳۹ درصد از آن‌ها دارای علایم متوسط شامل ذات‌الریه یا مشکلات ریوی بودند که توسط تصویربرداری با اشعه اکس مشخص می‌شد، اما فاقد علایم تنفسی بودند.

چهار درصد آن‌ها نیز هیچ علامتی نداشتند. این درحالی است که نزدیک به ۶ درصد از کودکان علایم بسیار شدیدی داشتند و یکی از آن‌ها جان خود را در اثر بیماری از دست داد.
در یک جمع‌بندی می‌توان گفت میزان ابتلای کودکان به کرونا مشابه نرخ ابتلای بزرگسالان است، اما شدت بیماری در کودکان بسیار ضعیف تر از بزرگسالان است.
به اعتقاد متخصصان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که بیمارستان‌ها باید برای خدمت‌رسانی به اطفال نیز آمادگی لازم را داشته باشند و این گروه از بیماران را نادیده نگیرند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز گذشته (سه شنبه) درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کووید- ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

جهانپور گفت: متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Pediatrics منتشر شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر