امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۳ - ۱۱:۴۹ شناسه خبر : ۴۰۶۱
گزارش وارش نیوز؛
طرح هادی شورمست از قاب شعار وعده به آینده به فعلیت رسد سالهاست حدود ۳۰۰۰ متر از آسفالت در روستای شورمست و ۱۰۰۰ متر از آسفالت مسیر دریاچه شورمست باقیمانده است،

اختصاصی وارش نیوز: با توجه به اینکه جاده استاندارد و آسفالته در اقتصاد روستایی، جلوگیری از مهاجرت، جذب مسافر و توریست پذیری و... بالاخص در روستاهایی با جاذبه گردشگری نظیر شورمست علیا، دریاچه شورمست به سهم خود اثر عمده دارد.

اما سالهاست حدود 3000 متر از آسفالت در روستای شورمست و 1000 متر از آسفالت مسیر دریاچه شورمست  باقیمانده است و البته  اجرای پروژه فاز نهایی طرح هادی (شورمست) در پیچ و خم بوروکراسی اداری در اداره کل بنیاد مسکن دچار فرسایش زمانی شده است.

گاهی گفتارهای شیک و کلیشه ای در حمایت از گردشگری، توریست پذیری، اقتصاد روستایی، اما پارادوکس زمان عمل و به تاخیر افتادن انجام کامل طرح، آدمی را نسبت به وفای عهد بعضی از مسئولین به شک و تردید دچار می کند که آیا پدیده شعارایسم و شعارگرایی بعضی از مسئولین ما را فراگرفته یا واقعا کسری بودجه و اعتبارات جاری، جای اعتبارات عمرانی را تسخیر کرده است. 
به هر نحو سالیانیست نقشه دریاچه شورمست و مختصات روستای شورمست علیا در نقشه های جغرافیایی و در دفاتر تورهای گردشگری خود نمایی می کند، اما از آنجائیکه زیر ساخت‌هایی نظیر جاده آسفالته و ایمن از ابتدایی ترین مقدمات توسعه و ایجاد تمهیدات برای سکونت دائمی همچنین جذب گردشگر محسوب می شود، از طرفی تنها دریاچه طبیعی در دل کوهساران در جنوب البرز نیز دریاچه شورمست محسوب می شود، ولی چند سالیست که انجام پروژه های آسفالت پیش گفته برای روستاهای شورمست، حاج کلا، ضعیف کلا، باقیمانده مسیر دریاچه شورمست که سرجمع حدود 4000 متر می شود، به انضمام فاز نهایی طرح هادی شورمست علیا با رکود مواجه شده است. 

در این زمان که سازمان‌های مرتبط به هر دلیلی از اجرای امور باقیمانده شانه خالی می کنند. دیگر نگاه‌ها به سمت آقای مجید حسین زادگان استاندار تحولگرا، نوگرا، فعال و محبوب مازندران و آقای سعید یزدانی فرماندار کوشا و اکتیو سوادکوه متمایل می شود، تا قاب شعار برخی  را درهم شکنند و با همت خویش  جامه عمل بر این انتظار بجای مردم پوشانند. 

✴عبدالله(علی)شهمیر شورمستی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر