امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۱۴:۳۸ شناسه خبر : ۳۶۶۲
قسمت دوم گزارش وارش نیوز از عملکرد ده‌ماهه بیست و سومین استاندار مازندران:
بایدها و نبایدهای استاندار بومی که خیال محقق شدن ندارد حسین زادگان در حالی به صندلی استانداری مازندران تکیه زد که دو استاندار قبل از وی در دولت اعتدال، در رفع و کاهش مسائل استان، توفیقاتی در خور نداشتند و نتوانستند کشتی به گل نشسته مازندران را به ساحل توسعه و امید برسانند.

اختصاصی وارش نیوز؛ بلاتکلیفی استراتژی توسعه مازندران و عدم گشایش فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان، پس از گذشت حدود یازده ماه از روی کار آمدن حسین زادگان، برای فعالان حوزه‌های مختلف و افکار عمومی قابل پذیرش نیست چراکه وی با آگاهی از شرایط خاص کشور و استان، چنین مسئولیت بزرگی را پذیرفت و حالا انتظار می‌رود در ادامه کار این رویه با سرعت بیشتری بهبود یابد یا با تغییراتی اساسی مواجه شود.

در حوزه اقتصاد؛ حسین زادگان و تیمش در تشویق و ترغیب بخش خصوصی و دولتی به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد(صنعت، کشاورزی و فناوری)که واقعا بر اقتصاد استان موثراند، توفیقی نداشتند یا اگر هم مورد یا مواردی بوده متاسفانه به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسند.

از اصلی ترین دلایل ناکامی اقتصادی مازندران در دوره استانداری حسین زادگان، نداشتن ایده یا برنامه مشخص اقتصادی، نبود مدیرانی متخصص و مشاورانی آگاه در بدنه استانداری، کم تجربگی شخص استاندار در حوزه اقتصاد و نبود تعامل لازم بین نهادهای مربوطه اقتصاد استان بوده است.

اگرچه قلبا خواهان موفقیت حسین زادگان در ادامه این راه دشوار هستیم اما با توجه به محقق نشدن بسیاری از وعده‌های دولت روحانی و مسائل بی شمار مازندران بعید است در ادامه نیز گشایشی حاصل شود و به نظر می‌رسد قدرت چانه زنی کافی، جهت جذب اعتبارات لازم برای مازندرانی که عقب ماندگی و کسادی از سرو رویش می‌بارد، در این تیم مدیریتی استان وجود ندارد.

بسیار تاسف بار است اینکه هیچ طرح و پروژه‌ای در این مدت در مازندران نه کلنگ زنی شد نه افتتاح گشت. در این سال ها، تنها امید مازندرانی‌ها هم به ایجاد منطقه یا مناطق آزاد بوده و هست که آن هم همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و دقیقا بر کسی مشخص نیست سرانجام آن چه خواهد شد و بدتر آن که در چنین شرایطی که -از یک سو- حواشی اعلام مناطق آزاد مازندران، روی اعصاب افکار عمومی و اقتصاد و توسعه استان پیاده روی می‌کند، اعلام موافقت اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور با اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی -از سویی دیگر- آب سردی است بر پیکر رنجور مازندران و البته آزمونی سخت برای استانداری و نمایندگان مازندران.

در حوزه زنان نیز از محقق نشدن برنامه‌های دولت در مازندران(از عدم بکارگیری ظرفیت های بانوان توانمند استان در عرصه های مختلف مدیریتی تا محقق نشدن انتظارات نیمی از جامعه)هرچه بگوییم، کم گفتیم. عجیب‌تر آنکه اخیرا جلسه معاون رئیس جمهور در حوزه زنان بدون حضور زنان فعال مازندران برگزار و سند ارتقای وضعیت زنان مازندران در جمع مردان رونمایی شد!!

نکته‌ای عجیب‌تر اینکه حسین زادگان با اینکه خود سابقه رسانه‌ای دارد، کمتر پاسخگوی خبرنگاران و رسانه‌هاست و گفت‌وگو با وی به گذر از هفت خوان رستم، مانند است.

در مجموع شاید بتوان گفت تصدی پست استانداری مازندران برای حسین زادگان که از چهره‌های سیاسی و مدیریتی مرکز استان است، در این مقطع زمانی، کمی زود بوده و حتی می‌توان گفت نوعی فرصت سوزی محسوب می‌شود. برخی معتقدند ماندن در پست معاونت سیاسی استانداری با توجه به مدرک تحصیلی حسین زادگان(کارشناس ارشد علوم سیاسی)و سوابق وی (فرمانداری و معاونت سیاسی)، بهترین گزینه جهت خدمت وی در این مقطع بود.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شاید دیگر هرگز چنین فرصتی(نشستن بر صندلی استانداری مازندران)نصیب او نمی‌شد.

ادامه دارد...

قسمت سوم این گزارش به زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر