امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۳/۴/۲ - ۱۳:۳۳ شناسه خبر : ۱۶۴۴۵

هواشناسی نسبت به جاری شدن سیلاب در مازندران هشدار داد هواشناسی مازندران با اشاره به تدوام ناپایداری‌های همرفتی، نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان هشدار داد.

به گزارش وارش نیوز ؛ هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی در طی امروز را ارتفاعات غربی و مرکزی استان و در روز یکشنبه را نیز در دامنه ها و ارتفاعات استان پیش بینی کرده است.

هواشناسی، آبگرفتگی‌ و احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پرآب شدن رودخانه‌ها، صاعقه‌ و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب ابری به ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیمه ابری با کاهش نسبی دما و در برخی ساعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد و در روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر به ویژه در ارتفاعات استان با احتمال رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه نیمه ابری و از بعدازظهر ابری به تدریج همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد، روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز پنجشنبه‌ نیز صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۴.۵ و رینه لاریجان با ۲۲.۲ و دلیر چالوس با ۲۲.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از ۲ درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر