امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۴ - ۱۳:۳۲ شناسه خبر : ۱۱۴۹۰

افتتاح مخزن ۲ هزار متر مکعبی مجتمع آبرسانی شهدای مدافع حرم در گلستان با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان، مدیران عامل آب و آبفا و مشاوران و پیمانکاران طرح، ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزار متر مکعبی مجتمع آبرسانی شهدای مدافع حرم و چاه شماره ۱۴ با افزایش ۶۵ لیتری آب شرب به شبکه شرب افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه شامل ایستگاه پمپاژ، مخزن، خط انتقال و یک حلقه چاه فعلی و اتصال سه حلقه چاه قبلی از شبکه به مخزن است، گفت: این مجموعه با تلاش شبانه روزی در ماه های اخیر به سرانجام رسید و باید به ویژه از  پیمانکاران و مشاورین این طرح ، این کار بزرگ را انجام دادند ، تقدیر ویژه کرد.

مهندس سید محسن حسینی بیان کرد: با تلاش مجموعه استان، اعتبارات 20 میلیارد تومانی سال گذشته با تخصیص 14 میلیارد تومان در ۶ طرح آبرسانی ، در سال 1400 به 160 میلیارد تومان اعتبار و 120 میلیارد تومان تخصیص افزایش یافته است. که با دلگرمی این اعتبار از پیمانکاران درخواست کردیم برای اجرای طرح های آبرسانی و کمک به وضعیت شرب استان به ما یاری برسانند. این طرح  برای آبرسانی ، آخرین برنامه ما نیست وبا همین اعتبارات سال جاری، برای مجتمع  آبرسانی شهدای مدافع حرم استان، سه حلقه چاه دیگر را تا پایان سال تجهیز و متصل می شود.

تکمیل مخزن 20 هزار متر مکعبی گرمابدشت تا پایان سال جاری
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه  مخزن 20 هزار متر مکعبی گرمابدشت در طرح آبرسانی به گرگان در سال جاری تکمیل و تقدیم شهروندان می نمائیم ، افزود: جدای از این 160 میلیارد تومان سال جاری ، 260 میلیارد دیگر اعتبارات تقاضا کرده ایم و گفته ایم در صورت تامین آن می توانیم آن را در سال جاری در بخش آبرسانی استان اجرایی نمائیم.

سید محسن حسینی در خصوص وضعیت تامین آینده آب شرب استان گفت: 95 درصد مصرف شرب استان از آب زیر‌زمینی است  که در حال تبدیل شدن به منبعی غیر قابل اتکاست ودر صورت ادامه استفاده از منابع زیرزمینی با پدیده فرونشست و کاهش کیفیت شرب در استان مواجه می شویم. استفاده از آب سطحی و آب دریا منابع دیگر قابل اتکا در شرب هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸۰ میلیون متر مکعب مصرف شرب استان در در افق 1425 با برنامه انجام شده،  70 میلیون را از محل سدها و آب های سطحی و 40 میلیون متر مکعب از آب دریا و 70 میلیون از آب زیرزمینی تامین شود که البته تلاش داریم تخصیص از آب دریا افزایش یابد.

سامانه جامع آب شرب در استان ایجاد شود
 
مهندس حسینی تصریح کرد: تلاش داریم با طرح هایی که داریم برای آینده آب استان یک سامانه آب شرب با سه منبع آب زیرزمینی، آب دریا و آب سطحی ایجاد کنیم تا در صورت خللی در یک منبع تامین از منابع تامین دیگر استفاده کرده و مردم دچار مشکل در خدمات دهی نشوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: مسیر اجرای چنین پروژه هایی سخت و دشوار است و برای اجرا هماهنگی های بین بخشی فراوانی لازم است که اگر همراهی پیمانکاران نباشد به ثمر رسیدن آن کمی سخت است.

دکتر رسول حسام با تلاش از مدیریت و همکاران شرکت آب منطقه ای در تلاش برای به ثمر رساندن پروژه های آبرسانی در سال جاری اظهار کرد: افزایش اعتبارات سال جاری ناشی از همدلی مدیران استانی و نمایندگان بود که امید است با ادامه این تلاش ها در سال آینده با وضعیت بهتری از آب شرب در استان برخوردار باشیم.

فرهنگ صحیح مصرف در استان به پایداری منابع شرب کمک می‌کند
 
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان بالاست، افزود: رسانه ملی و رسانه های استانی و مطبوعات و ..باید در افزایش آگاهی مردم در کمک به مصرف صحیح آب به ویژه شرب در استان کمک نمایند چرا که منابع شرب در استان در حال حاضر قابل اتکا نیست و بایست با فرهنگ صحیح مصرف به پایداری شرب در استان کمک نمائیم.

مهندس داود گیلک معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه به جزئیات طرح آبرسانی شهدای مدافع حرم اشاره کرد و از پیمانکاران طرح که با سرعت تا این بخش از طرح را تکمیل نموده اند قدردانی نمود.

مهندس هرمزی مدیر عامل آبفای استان نیز در این جلسه اظهارکرد: پروژه ایستگاه پمپاژ و مخزن 2 هزار متر مکعبی شهدای مدافع حرم و چاه شماره 14 یکی ازبهترین پروژه هایی است که بخشی از مشکل آب شرب را مرتفع می‌کند که از روز گذشته که این مخزن به شبکه شرب متصل شده است شاهد پر شدن مخازن چاه های شرب هستیم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر