امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۷/۸ - ۱۶:۴۰ شناسه خبر : ۱۱۴۲۷
با حضور مسئولین استانی:
«دبیرستان ایرانسل» در سیمین‌شهر گمیشان افتتاح شد با حضور مسئولین استانی، «دبیرستان ایرانسل» در سیمین‌شهر گمیشان افتتاح شد.

دبیرستان پسرانه ایرانسل در سیمین شهر گمیشان با ۲۷۰ دانش‌آموز افتتاح شد.

هادی حق شناس، استاندار گلستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: شرکت ایرانسل توانسته است با خدمات‌دهی به سه استان سیل‌زده کشور کمک شایانی به محصلان این استان‌ها انجام دهد استان گلستان یکی از مناطق سیل‌‌زده‌ای بود که در سال ۱۳۹۸ درگیر شد و خوشبختانه توانست این تهدید جدی را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ مدرسه تخریبی در استان گلستان داشتیم، تصریح کردخوشبختانه توانستیم با تبدیل تهدید به فرصت تعداد ۴۵ مدرسه در سطح استان گلستان بسازیم همچنین در زمینه جاده‌سازی، نوسازی اراضی و برخی از زیرساخت‌هایی که آسیب دیده بود را بازسازی کنیم.

ایشان با بیان اینکه از اعتبارات سیل اخیر توانستیم تعداد ۲۵۰ کلاس درس در استان گلستان ایجاد کنیم، افزود: بیش از ۷۹۰ روستای گلستان توسط شرکت ایرانسل پوشش داده شده است تنها چند روستا باقی مانده است تا تحت پوشش این شرکت قرار گیرد.

حق شناس با بیان اینکه آموزش، اساس توسعه کشور است، تصریح کرد: مدارس استان گلستان باید توسعه پیدا کند و توجه به مدارس جزو اولویت‌های استان گلستان است.

استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که برای نجات دو مادر به دل آتش می‌زند و جانش را به خطر می‌اندازد، ابراز کرد: ایثارگری شهید علی لندی به همگان ثابت کرد که نسل اول انقلاب باز هم قابل تکرار است و این نوجوان به ما درس ایثارگری داد.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ هنگامی که سه الی چهار ماه از وقوع سیل در گلستان می‌گذشت به تهران سفر کردیم و تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شرکت ایرانسل منعقد شد و به همت شرکت ایرانسل در مدت یکسال توانستیم این مدرسه را در سیمین‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه در مدرسه ایرانسل سیمین‌شهر شهرستان گمیشان تعداد ۲۷۰ نفر در یک شیفت مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: در سیل ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۸ حدود ۱۴ مدرسه در شهرستان گمیشان آسیب دید که از این تعداد تاکنون ۱۳ مدرسه به طور کامل آماده و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ مدرسه در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و آققلا بر اثر سیل آسیب جدی دیدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه بیش از ۹۰ درصد مدارس آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های گنبدکاووس، آققلا و گمیشان به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل ایرانسل گفت: سیلی که در سال ۱۳۹۸ وارد گلستان شد مشکلات زیادی را برای مناطق سیل‌زده ایجاد کرد تا جایی که شهرستان‌های گمیشان و آققلا تقریبا در تیتر یک اخبارهای کشور قرار گرفتند و سبب شد تا مردم بیشتر با جمعیت، وسعت و ظرفیت شهرستان‌های گلستان آشنا شوند.

بیژن عباس‌آوند تصریح کرد: هنگامی که سیل به گلستان خسارت وارد کرد تمامی ارگان‌ها، نهادها و مردم دست به دست هم دادند و تلاش کردند تا باری را از دوش مردم این منطقه بردارند جامعه ارتباطی ایرانسل نیز تلاش کرد تا بتواند شبکه‌های ارتباطی را عال نگه دارد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل خاطرنشان کرد: هنگامی که سیل در شهرستان گمیشان خساراتی از جمله به آموزش و پرورش به بار آورد تصمیم‌گرفتیم با کمک هرچند کوچک به بخش نوسازی مدارس این شهرستان مشارکت کنیم همچنین در بازسازی مدارس استان لرستان و خوزستان که بر اثر سیل دچار خسران شدند توانستیم مشارکت داشته باشیم و خوشبختانه امسال در افتتاح مدرسه گمیشان شرکت کردیم.

عباس‌آوند با بیان اینکه راز توسعه کشور در گرو توسعه منابع انسانی است، گفت: طبیعتا بستر توسعه نیروی انسانی مدرسه و دانشگاه است هرچه در توسعه زیرساخت آموزش در مدارس و دانشگاه کار شود کمک به تسریع روند توسعه کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر