امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۳ - ۰۸:۲۴ شناسه خبر : ۱۱۲۰۲

طوفان سهمگین کرونا در مازندران وارش نیوز/ شیوع ویروس دلتا با چند برابر قدرت سرایت است. بر این اساس دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌ها به‌خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان است.

به گزارش وارش نیوز/ در  حال حاضر  ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد هستند.
در حال حاضر در تمامی استان های کشور حیاط های بیمارستان دولتی پر از بیمارانی است که با ماسک روی صندلی و زمین نشسته‌اند. بخش تریاژ تنفسی، جداست و صف طولانی دارد. برخی از همراهان در حال ماساژدادن پشت بیمارشان هستند تا نفسشان بالا بیاید. واکسیناسیون هم با وجود گفته های مسئولان که می گویند سیر تندی را در پیش گرفته اما ناهماهنگ و نامنظم پیش می رود و هنوز بخش زیادی از جامعه واکسینه نشده اند یا در صف های طولانی واکسن منتظر تزریق هستند.
در شرایط حاضر طوفان کرونا در کشور کشتار می‌کند، کادر درمانی آسیب دیده و فرسوده شده‌اند، تخت های بیمارستانی در سراسر کشور، به گواه مسئولین اشباع شده اند. دیگر زمانی برای اشتباه و ادامه دادن به  سوءمدیریت باقی نمانده است.
اما علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهارکرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتما پروتکل ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل ها می تواند انجام شود.  
رییسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل ها عزاداری ها را برگزار کنند.
وی افزود: باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. امروزدر ستاد ملی درباره دستورالعمل ها و تشدید محدودیت ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می شوند- تصمیم گیری می شود؛ هم در حوزه تردد و کسب وکار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.
اما این روزها مازندران نیز در شرایط بدی به سر می برد و تاکنون 3960بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند، از طرفی تعطیلات آخر هفته به دغدغه جدی تبدیل شده و اگر محدودیت ها به طور جدی اعمال نشود می تواند منجر به فاجعه ای بزرگ برای استان شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر