امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۴۰۰/۲/۲۷ - ۰۹:۴۰ شناسه خبر : ۹۹۲۰
ملایی ملی‌پوش تیم روئینگ بانوان در گفتگو با وارش نیوز:
نوع توزیع سهمیه‌های قایقرانی بی‌انصافی است گروه ورزشی وارش نیوز: نازنین ملایی ملی‌پوش تیم روئینگ بانوان در گفتگو با خبرنگار وارش نیوز در خصوص رقابت‌های قایقرانی انتخابی المپیک در ماده روئینگ که به میزبانی ژاپن برگزار شد، اظهار داشت: از روزی که به ژاپن رسیدیم با محدودیت‌ها و سختگیری‌های شدید از نظر پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه روبرو بودیم؛ به گونه‌ای که پس از رسیدن به فرودگاه گرفتن تست‌های PCR شروع شد و این کار یک روز در میان انجام می‌شد و تا روز مسابقه ادامه داشت. اصلا پیش‌بینی این قدرتنمایی از تیم ژاپن را نداشتیم و عملکردشان نه تنها تیم ایران بلکه سایر کشور‌ها را هم شگفت زده کرد و توانستند هر چهار مدال طلای رقابت‌ها را کسب کنند.

  وی افزود: ژاپنی‌ها دو سالی بود که از تیم اصلی خود رونمایی نکرده بودند و می‌دانستیم که تیم اصلی ژاپن در فرانسه در حال تمرین است، اما به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم این تیم بتواند این چنین رکورد‌هایی خوبی به ثبت برساند و واقعا عملکرد این تیم سورپرایز مسابقات بود. پیش بینی ما این بود که در رقابت با ژاپن اختلاف صدم ثانیه‌ای داشته باشیم، اما آن‌ها با اختلاف قهرمان شدند.

ملیپوش تیم روئینگ بانوان ایران با ابراز رضایت از عملکردش در این رقابتها خاطرنشان کرد: نه تنها من بلکه عملکرد سایر قایقرانان تیم ملی ایران راضی کننده بود و ایران هم توانست پس از ژاپن با دو مدال نقره و یک برنز بر سکوی نایب قهرمانی بایستد. ژاپنیها دو سالی بود که در مسابقهای شرکت نکرده بودند و هیچ اطلاعاتی از تیم اصلی آنها نداشتیم. 

ملایی با انتقاد از قوانین جدید کنفدراسیون قایقرانی آسیا برای توزیع سهمیههای المپیک تصریح کرد: متاسفانه طبق قوانین جدید از هر کشور، پاروزنی که بهترین عملکرد را داشته باشد عازم المپیک میشود که طق این قوانین از دو نفر تیم روئینگ ایران که به مدال نقره رسیدهاند تنها یک قایقران به المپیک میرود و با حذف نفر دوم، احتمال دارد کشوری که به عناوین پایینتر از پنجم رسیده است جواز حضور در المپیک را کسب کند. این تصمیمات از سوی کنفدراسیون قایقرانی آسیا واقعا بیانصافی در حق قایقرانان برتر است چراکه به زعم خودشان میخواهند به تعداد کشورهای آسیایی حاضر در المپیک بیفزایند، اما مطمئنا این نوع از انتخابی به کاهش سطح کیفی مسابقات روئینگ در المپیک میانجامد. 

وی ادامه داد: خوشبختانه فدراسیون قایقرانی برای حل این مشکل با فدراسیون جهانی قایقرانی رایزنی کرده است و قرار است در صورت موافقت این نهاد، هر دو قایقران روئینگ ایران جواز حضور در المپیک را کسب کنند. همچنین طبق قوانین جدید در صورتی که تیم دونفره یک کشور نتیجه بهتری از ماده تک نفره گرفته بگیرد، در آن صورت تیم دونفره باید راهی المیپک شود و با حذف قایق تک نفره همان کشور، قایقرانی که در ردههای پایینتر بوده سهمیه المپیک میگیرد. 

این بانوی قایقران درخصوص اولین تجربهاش در بخش تک نفره سنگین وزن اظهار کرد: هرچند پیش از مسابقات، چون برای اولین بار در بخش سنگین وزن شرکت میکردم، استرس داشتم، اما در کل تجربه خوبی بود و از رکوردی که زدم راضی بودم. اگر پیش از مسابقات پیش بینی این رکوردها و عملکرد خوب از ژاپن را داشتیم، مطمئنا نوع تمریناتمان را تغییر میدادیم و نتایجی که کسب میکردیم بهتر میشد.  ملایی در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون جهانی قایقرانی به نامه فدراسیون ایران پاسخ مثبت دهد تا هم من و هم بهمن نصیری سهمیه المپیک را بگیریم چرا که در غیر اینصورت نمیتوان به جز بیعدالتی نام دیگری برای این کار گذاشت. در سالهای قبل که ما در ردههای ششم و هفتم قرار میگرفتیم، تیمهای برتر راهی المپیک میشدند، اما متاسفانه الان که ایران در رتبههای برتر قرار دارد، تیمهای پایینتر شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند

خبرنگار: حافظ حاجیان

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر