امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۳/۱ - ۱۰:۵۹ شناسه خبر : ۹۹۰۹

سکه بازان در فاز احتیاط قیمت طلا در بازار در هفته گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد اما با وجود انتظار معامله گران کانال یک میلیون تومان برای هر گرم را از دست نداد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت با سه هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، به یک میلیون و ۱۹ هزار تومان رسید . همچنین قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت با پنج هزار تومان افزایش، ۹ میلیون و ۹۹۷ معامله شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به تجارت نیوز گفته است : از ابتدای هفته تاکنون به دلیل ثبات قیمت طلا فروشندگان سکه و طلای آب شده زیاد شده است چرا که از نظر فروشندگان ابهام در نتایج مذاکرات وین ریسک این بازار را بالا برده است.

افزایش عرضه طلا به بازار البته در تعیین معاملات این بازار تاثیرگذار بود. 

دو عامل حفاظتی در بازار سکه

دنیای اقتصاد نیز در این زمینه نوشت: به گفته فعالان دو عامل موجب شد که قیمت سکه در اردیبهشت‌ماه در مقایسه با دلار افت چندانی را تجربه نکند. اولین مساله از نگاه فعالان، امید سکه‌بازان به افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در هفته‌های اخیر توانست سد هزار و ۸۰۰ دلاری را از پیش رو بردارد و پس از آن در روزهای اخیر نوسان بالای محدوده هزار و ۸۸۰ دلار را تجربه کرد. معامله‌گران سکه امیدوارند که طلا کانال هزار و ۹۰۰ و ۲ هزار دلاری را نیز از پیش رو بردارد. همین امید به افزایش قیمت طلا موجب شد که سکه‌بازان با احتیاط بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند.

در کنار این، سکه در فروردین‌ماه با سرعت بسیاری زیادی در مقایسه با دلار کاهش قیمت را تجربه کرده بود. فلز گرانبهای داخلی در اولین ماه سال بیش از ۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که در فروردین‌ماه، دلار حدود ۵/ ۳ درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. به این ترتیب می‌توان گفت سکه بخشی از افت خود را در ماه اول سال پیش‌خور کرده بود و به همین دلیل در ماه دوم سال، متناسب با نزول دلار کاهش پیدا نکرد./خبر آنلاین

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر