امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۵ شناسه خبر : ۹۷۲۴
استانداری مازندران درخواست کرد :
داوطلبان شورا در صورت امکان اینترنتی ثبت نام کنند ساری - وارش نیوز- دبیر ستاد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران از داوطلبان نامزدی شوراهای شهر خواست تا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در شرایط کرونایی کار ثبت نام را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه به فرمانداری‌ها انجام دهند.

 ثبت نام از داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در کشور از صبح امروز چهارشنبه آغاز شد و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد. بر اساس اعلام وزارت کشور ، داوطلبان می توانند به چهار روش حضوری و غیرحضوری کار ثبت نام را انجام دهند.

محمد محمدی   افزود :  براساس اطلاعیه شماره هفت ستاد انتخابات کشور  ثبت نام  داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) ، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و  دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران ثبت نام قطعی داوطلبان از طریق فضای مجازی را منوط به ارسال کد رهگیری از طریق  سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ اعلام کرد.
محمدی اظهار داشت : علاوه بر این ، داوطلبان شورای اسلامی شهرها می توانند با مراجعه  به فرمانداری ها و دریافت فرم مخصوص نسبت به ثبت نام خودشان در این انتخابات اقدام کنند.
دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ مازندران تاکید کرد : به دلیل به دلیل همه گیری ویروس کرونا برای جلوگیری از ازدحام داوطلبان در فرمانداری ها، اولویت اصلی ثبت نام در فضای مجازی است و از داوطلبان شورای اسلامی شهرهای استان مازندران درخواست می کنیم که اولویت خود را برای ثبت نام بیشتر در دو فضای مجازی اعلامی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور قرار بدهند.
وی داشتن گواهی سوء پیشینه با مهلت اعتباری سه ماهه را مهم ترین مدرک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر اعلام کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد : ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و عشایری نیز همزمان با سراسر کشور از ۱۶ فروردین ماه سال آینده به مدت یک هفته انجام می شود.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و میاندوره ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

استان مازندران طبق سرشماری سال ۹۵ به عنوان آخرین سرشماری نفوس و مسکن ایران حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد که در حدود سه هزار روستا و ۶۱ شهر سکونت دارند به گونه ای که ۵۳ درصد از این جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها اقامت دارند.

طبق آمارهای رسمی مازندران با ۲۲ شهرستان ، ۶۱ نقطه شهری و سه هزار و ۶۲۲ نقطه روستایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ روستا دارای سکنه هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند. برای این دوره از انتخابات ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر نامزد شده بودند.

بیشترین آمار داوطلبی برای نامزدی شوراهای شهر و روستا در مازندران مربوط به نخستین دوره است که ۲۱ هزار و ۸۱۶ نفر نامزد شده بودند. انتخابات شورای اول سال ۷۸ برگزار شد و تاکنون رکورد آمار نامزدی آن شکسته نشده است.

آمار مجموع نامزدهای شورای دوم در مازندران ۱۲ هزار و ۱۸۸ نفر بود که در شورای سوم به ۱۶ هزار و ۶۴۹ نفر رسید. در انتخابات شورای چهارم مازندران هم ۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر نامزد شده بودند.

در حال حاضر از مجموع ۶۱  شهر مازندران ، اعضای اصلی شورای چهار شهر ۹ نفره ، پنج شهر هفت نفره و بقیه شهرها نیز پنج نفره است./ ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر