امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۲۱:۱۶ شناسه خبر : ۹۴۶۹
هم‌زمان با پنجاه‌سالگی دانشگاه مازندران ارسال شد:
پیام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانگجو کشور چین به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر چو شائوبینگ، رییس شورای عالی دانشگاه گوانگجو که یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی طرف قرارداد با دانشگاه مازندران می‌باشد، با ارسال نامه و ویدیو به دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه، پنجاه‌سالگی این دانشگاه را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، دکتر محمود عزیزی مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر افزود: دکتر شائوبینگ در این پیام ضمن اظهار امیدواری برای موفقیت هر دو دانشگاه، خواستار همکاری‌های سازنده هرچه بیشتر برای ساختن آینده‌ای روشن شد.

در ذیل، ترجمه متن نامه ارسال شده را مشاهده می‌کنید:

رییس محترم دانشگاه مازندران و استاد گرامی، دکتر کوروش نوذری

هم زمان با پشت سرگذاشتن سال 2020 و آغاز سال نو میلادی، خرسندم که دانشگاه مازندران 50 ساله شدن خود را جشن می‌گیرد. از طرف دانشگاه گوانگژو، فرا رسیدن سال 2021 را صمیمانه به شما تبریک می‌گویم و بهترین آرزو‌ها را در سال 2021 برای شما، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه مازندران دارم.

نتیجه‌ بیش از نیم قرن تلاش خانواده‌ بزرگ دانشگاه مازندران در منطقه‌ تاریخی شمال ایران، رسیدن موفقیت‌آمیز به اهداف آموزشی و پژوهشی این دانشگاه است. دانشگاه مازندران با توجه هر چه بیشتر به کیفیت و نوآوری، ده‌ها هزار استعداد را پرورش داده است؛ این استعدادهای پرورش‌یافته در دانشگاه مازندران به کشور ایران خدمت کرده و در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های ریاضیات، اخترفیزیک، علوم انسانی و علوم اجتماعی به رسمیت شناخته شده‌اند.

قدمت دوستی بین دو کشور ایران و چین و تمدن‌های باستانی این دو کشور به بیش از دو هزار سال می‌رسد. در طول ده‌ سال گذشته، دانشگاه گوانگژو و دانشگاه مازندران با یک‌دیگر همکاری گسترده‌ای داشته‌اند و در زمینه تحقیقات و تبادلات علمی همکاری کرده‌اند.

از سال 2010، نزدیک به 30 دانشجوی ایرانی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه گوانگژو گذرانده‌ و یا در حال حاضر در آن شرکت می‌کنند که یک سوم آنان را فارغ التحصیلان دانشگاه مازندران تشکیل می‌دهند. هم‌چنین از سال 2017، دانشجویان چینی در دوره‌های زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه مازندران در دانشگاه گوانگژو شرکت کرده‌اند که توسط استادان دانشگاه مازندران ارایه و تدریس می‌شود.

به بهانه‌ افتتاح رسمی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه مازندران در ماه مه سال 2019، من افتخار دیدار از دانشگاه شما را داشتم تا در مراسم افتتاحیه‌ای که در آن مورد استقبال گرم همکاران شما قرار گرفتم، شرکت کنم. در دسامبر 2019، از ملاقات شما در چانگشا، مرکز استان هونان که محل برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزش زبان چینی در سال 2019 بود لذت بردم؛ در همان ماه، رییس دانشگاه"وی مینگ های" مراسمی را برای اولین بازدید شما از دانشگاه گوانگژو ترتیب داد. جلسات اخیر بین روسای دو دانشگاه، پایه محکمی برای توسعه‌ همکاری‌های گسترده‌تر در آینده‌ پیش رو ایجاد کرده است.

سال 2020 سالی ویژه بود؛ سالی که جهان ما با همه‌گیری ناگهانی و گسترده ویروس کرونا روبه‌رو شد و در پی آن چالش‌های بزرگی سر راه ما قرار گرفت. عملکرد دو دانشگاه در مواجهه با این چالش‌ها با نهایت همبستگی همراه بود. دو دانشگاه گوانگژو و دانشگاه مازندران تلاش نمودند تا این طوفان را در کنار یک‌دیگر و با کمک یک‌دیگر پشت سر بگذارند تا در نهایت بتوانند پاسخی مناسب به تاثیرات منفی همه جانبه این بیماری بدهند. در این همه‌گیری هر دو دانشگاه تجربیات ارزشمندی کسب نمودند و آموختند چگونه اعتماد به نفس خود را برای دوره پس از همه‌گیری افزایش دهند. ما از درک و پشتیبانی شما در ایجاد شرایطی آرام برای انتقال مدیریت انستیتوی کنفوسیوس در دانشگاه مازندران از هانبان سابق به بنیاد آموزش بین‌المللی چین سپاس‌گزاریم. دانشگاه گوانگژو برای توسعه بیشتر دوستی و همکاری با دانشگاه مازندران اهمیت زیادی قایل می‌باشد. دو دانشگاه می‌توانند در آینده بر پایه‌ نتایج همکاری‌های قبلی و در بستر انستیتو کنفوسیوس دانشگاه مازندران برای توسعه‌ همکاری در رشته‌های مختلف و تقویت تحقیقات مشترک علمی استفاده کنند. در نهایت ما می‌توانیم با هم به توسعه پایدار دست بیابیم و مشارکت بیشتری در تامین رفاه مردم دو کشور ایران و چین داشته باشیم!

آرزو می‌کنم جشن 50 سالگی تاسیس دانشگاه مازندران همراه با موفقیت و سعادت برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه مازندران باشد.

با احترام

پروفسور چو شائوبینگ

رییس شورای عالی دانشگاه گوانگژو

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر