امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۲۱:۱۱ شناسه خبر : ۹۴۶۷
مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران تبیین کرد:
مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌های مازندران در توسعه استان به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر رضا میرعرب مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، به تبیین نقش و جایگاه دانشگاه‌های مازندران در توسعه استان با بهره‌گیری مناسب از آموزش‌های مجازی و کاربردی پرداخت.

    متن کامل این گفت‌وگو را در ذیل مشاهده می‌کنید:

       مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران گفت: در آستانه سال جدید، فرصتی برای دانشگاه‌ها فراهم است که به عنوان دانشگاه نسل جدید و کارآفرین، پیشگام آموزش‌های مجازی و کاربردی باشند.

       دکتر میرعرب در این گفت‌وگو در خصوص ضرورت توجه به روش‌های نوین آموزشی اظهار داشت: در طی سالیان اخیر، تقاضای روزافزون برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در زمینه‌های دلخواه بر کسی پوشیده نیست. رشد جمعیت جوان کشور از یک سو و نیاز کشور به افراد متخصص برای اجرای طرح‌های صنعتی، کشاورزی و دیگر زمینه‌های مورد نیاز از سوی دیگر، به‌ویژه در این زمان که بحرانی چون بیماری کووید_١٩ بر جهان حاکم شده است، ضرورت توجه به روش‌های نوین آموزشی از جمله آموزش‌های مجازی برای کاربردی سازی علم را روشن می‌سازد.

       عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با تاکید بر این نکته که در عرصه‌های تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در سال جدید، باید توجه ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌های آموزش مجازی و کاربردی‌سازی آموزش عالی کشور داشت، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها اردوگاه اصلی تولید علم و مکانی برای توزیـع، ترویج و انتشار آن به‌خصوص برای تربیت شهروندانی اسـت کـه ضمن برخورداری از روشنایی ناشی از علم، آگاهی و دانش بشری، آن‌ها را با فرزانگی و هنر یادگیری برای بودن، عمل کردن، یاددادن و بالاخره برای با هم زیستن آشنا می‌کند و این رسالتی بوده است که آموزش عالی، در همه‌ دوران بر دوش داشته و خواهد داشت.

       دکتر میرعرب در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: آموزش عالی به‌عنوان ابزاری قوی و کارآمد توانسته است که دانشجویان را به مهارت‌هایی تجهیز کند تا بتوانند در مقابل جریان‌های توفنده سر برافرازند و به بازتعریف حیات انسانی بپردازند. در همین راستا و در ادامه تکمیل مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها، قصد داریم تا میزبان مردم مازندران در طرح "علم در خدمت جامعه" باشیم.

       مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران از برگزاری ده‌ها دوره مهارت‌آموزی برای اهالی مازندران با همکاری خانه نخبگان در این طرح خبر داد و عنوان کرد: فراگیری دوره‌های مجازی به دانش‌پذیران در هر جایی از کشور این امتیاز را می‌دهد که از راه دور به دوره و استاد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و ضمن دریافت آموزش‌های لازم را به صورت مجازی، دوره آموزش مربوطه خود را بگذرانند.

       دکتر میرعرب یکی از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی مجازی را ایجاد مهارت‌ برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع مشاغل و روش‌های جدید و نوین کار و آماده‌کردن افراد برای احراز شغلی مفید و انجام کار مناسب به صورت تخصصی دانست و افزود: این دوره‌ها با توجه به نیاز روز جامعه مازندران در نظر گرفته شده و البته در مواردی در دوره‌های عملی نیز نیاز به مشارکت حضوری دانشجویان با رعایت موارد بهداشتی تحت‌نظر دانشگاه‌ها است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انجام خواهد شد.

       مدیر مرکز آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران در پایان با اشاره به این‌که محتوای برنامه‌های آموزشی، سازگاری انسان‌ها در برابر مسایل علمی و شایستگی آنان برای سازندگی کشور را تضمین می‌کند، گفت: دوره‌ها محدود به رشته‌های خاصی نیست و متفاوت از دروس دانشگاهی و با دامنه‌ بسیار وسیع و کاربردی اجتماعی می‌باشد که قرار است با همراهی دانشگاه‌های دولتی استان مازندران و سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، هم‌زمان با آغاز سال جدید، نقش دانشگاه‌های مازندران در توسعه استان را بیش از پیش نمایان کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر