امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۲۱:۰۲ شناسه خبر : ۹۴۶۴
در پی انتقال مالکیت مجتمع طبرستان به دانشگاه مارندران صادر شد:
بیانیه‌ رییس دانشگاه در خصوص انتقال کامل مالکیت مجتمع طبرستان به دانشگاه مازندران به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران، با صدور بیانیه‌ای، از انتقال کامل مالکیت(صلح بلاعوض و به طور مجانی انتقال مالکیت) مجتمع آموزش عالی طبرستان به دانشگاه مازندران خبر داد.

 
 

     دکتر نوذری با بیان اینکه دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانشگاه مازندران که در منطقه غرب استان واقع شده است، علی رغم قدمت چندین ساله، فاقد هرگونه عرصه و اعیانی بوده است و در ملک استیجاری به انجام فعالیتهای آموزشی و پژوهشی می پرداخت، اعلام کرد که با وجود تلاشهای انجام شده در سالهای گذشته برای رفع این مشکل، عدم اقدام به موقع و نیز رشد شدید قیمت زمین و بناها در غرب استان مانع از دستیابی به عرصه و اعیانی درخور و شایسته یک دانشکده پر اهمیت برای دانشگاه مازندران شد. در دوره مدیریت فعلی دانشگاه از تمامی مسیرهای ممکن، نظیر امکان سنجی خرید ملک، بهره مندی از واگذاری عرصه توسط منابع طبیعی و حتی امکان استفاده از موقوفات برای رفع این معضل استفاده گردید که البته علی رغم همه ی تلاشها هیچکدام منجر به نتیجه مطلوب نشدند. اما خواست و اراده خداوند قادر و متعال بر آن بوده است که آموزش عالی استان در مسیر توزیع عادلانه و متوازن امکانات و دانشگاه مارندران در راستای حل معضل دیرپای خود از کرامات و بخشایش انسانی بزرگ، شخصیتی ستودنی، وجودی جان پاک و نیک سرشت به نام آقای دکتر عباس مصلی نژاد، خیر سرشناس و نیک کردار ملی برخوردار شود. آقای دکتر مصلی نژاد که مالک بنیاد فرهنگی مصلی نژاد می باشند، با وساطت خیرخواهانه آقای دکتر محمد حسین امید، ریاست محترم دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، در گام اول حق انتفاع عرصه و اعیان موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی - غیر دولتی طبرستان در شهرستان چالوس را که قیمتی دهها میلیارد تومانی دارد، حدود هفت ماه پیش طی یک تفاهم نامه رسمی و در حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه مازندران واگذار نمودند. با عنایت به مفاد تفاهم نامه واگذاری حق انتفاع و با توجه به رفتار متعهدانه دانشگاه مازندران به اجرای دقیق آن، آقای دکتر مصلی نژاد در حرکتی تاریخی و بسیار ستودنی برای آموزش عالی استان، انتقال مالکیت(صلح بلاعوض و به طور مجانی انتقال مالکیت) کامل این مجموع عظیم آموزش عالی غیر دولتی به دانشگاه مازندران را نوید دادند و با عنایت خداوند قادر و متعال، امروز بیست و چهارم دی ماه ۱۳۹۹ در دفترخانه شماره یک چالوس مالکیت شش دانگ عرصه، اعیان و کلیه متعلقات و تجهیزات این مجموعه بزرگ آموزش عالی برای استقرار دائمی دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانشگاه مازندران، به دانشگاه مازندران انتقال یافته است‌.
      اینجانب این دستاورد بزرگ و بی نظیر را به کلیه دانشگاهیان دانشگاه بزرگ مازندران، مجموعه آموزش عالی استان و مردم فهیم و فرهیخته استان مازندران و به خصوص مردم عزیز غرب استان تبریک و تهنیت عرض می کنم. به این طریق و به فضل خدا و کرامتهای خیر جانپاک و نیک اندیش جناب آقای دکتر عباس مصلی نژاد، غرب استان مازندران نیز از یک پایگاه آموزش عالی در خور و شایسته ای بر خوردار شده است.
      در این مسیر، علاوه بر کار خیرخواهانه، خداپسندانه و بسیار ماندگار جناب آقای دکتر مصلی نژاد در اعطای این مجموعه به دانشگاه مازندران، که حقیقتا" ستودنی و مایه قدرشناسی و سپاس فراوان است، حضور آقای دکتر محمد حسین امید به عنوان واسطه ی خیر و ناظر بر این انتقال حق انتفاع در ابتدا و سپس حق مالکیت در پایان، شایسته ی هزاران تقدیر و سپاس صادقانه است. اینجانب به نمایندگی از دانشگاه بزرگ مازندران و البته مجموعه بزرگ آموزش عالی استان سرافراز مازندران، نهایت قدردانی و سپاس را تقدیم این انسانهای والا مقام و گرانقدر می نمایم. امیدوارم خداوند قادر و متعال در دنیا و آخرت ثوابی صد چندان نصیب آنان نماید. همچنین لازم است از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر منصور غلامی و مجموعه وزارت عتف در حمایت از این اقدام ماندگار نیز تشکر و قدردانی نمایم. از اعضای هیات رئیسه محترم دانشگاه نیز به واسطه حمایتهایشان از این اقدام پر اهمیت سپاسگزاری می کنم.
      در انجام این مهم همکاران ارجمندی از دانشگاه مازندران نقشی ستودنی داشته اند: آقای دکتر سید حسن حسینی مقدم، مدیر محترم و توانمند امور حقوقی و مشاور ریاست دانشگاه نقشی بسیار موثر داشته اند. آقای دکتر حمیدرضا مشایخی رئیس محترم و زحمتکش دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش وصف ناپذیری برای اداره امور آن موسسه از یک سو و آماده سازی شرایط انتقال مالکیت به دانشگاه مازندران از سوی دیگر داشته اند. آقای سید رضا موسوی مدیر محترم امور عمومی دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش پر رنگی در آماده سازی بسترهای لازم برای انتقال سند مالکیت به دانشگاه مازندران و هماهنگی با دستگاهها و نهادهای مرتبط شهری و منطقه ای داشته اند. ریاست محترم دفتر رئیس دانشگاه، آقای دکتر مصطفی عزیزی، نقش موثری در هماهنگی های لازم داشته اند و البته آقای اسدالله غلامی راننده ی محترم و زحمتکش دانشگاه که بارها و بارها مسیر پر خطر جاده هراز و نیز مسیر بابلسر به نوشهر را برای امور پیشبرد اهداف مرتبط پیمودند. لازم است از زحمات صادقانه و موثر فرد فرد این عزیزان نهایت تشکر و قدردانی را به عمل آورم.
      همچنین لازم است از همه ی مسئولان محترم و ارجمند شهرستانهای نوشهر و چالوس به واسطه حمایتهای فراوان و بلندنظرانه آنها از این فرایند تشکر و قدردانی نمایم.
      در پایان، یکبار دیگر نهایت سپاس و قدردانی خویش و جامعه بزرگ دانشگاه مازندران و آموزش عالی استان را تقدیم خیر نیک سرشت و بلند نظر آقای دکتر عباس مصلی نژاد و دانشمند فرهیخته و بلند همت آقای دکتر محمد حسین امید می نمایم و خداوند را هزاران هزار بار شاکرم که توفیق این دستاورد بی نظیر برای دانشگاه بزرگ مازندران را در دوره خدمتگزاری این بنده کمترین خویش قرار داده است. سر تعظیم بر درگاه پر عظمتش می سایم و از او در تعالی هر چه بیشتر دانشگاه بزرگ مازندران استعانت می جویم.
 
کوروش نوذری
رییس دانشگاه مازندران

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر