امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۵ - ۱۱:۱۰ شناسه خبر : ۹۴۳۷

تداوم اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در مازندران ️ ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا مازندران با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی ۱۷ شهرستان استان مازندران، در راستای جلوگیری از سوق یافتن برخی از این مناطق به وضعیت قرمز، بر تداوم اجرای کامل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و خواستار رعایت جدی تر دستورالعمل های کرونایی توسط آحاد جامعه شد.

در همین راستا و با استناد به مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ، تغییر رنگ بندی کرونایی در مناطق مختلف استان به معنای خاتمه محدودیت ها نبوده و همه دستگاه های دولتی ، نهادهای خصوصی ، اصناف و اماکن عمومی سطح استان موظف به استمرار اجرای طرح جامع محدودیت ها بر اساس رنگ بندی های اعلام شده هستند.

محدودیت شهرهای زرد کرونایی
در این مناطق حضور تمامی کارکنان ادارات دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت اساسی الزامی بوده و در سایر دستگاه ها نیز حداقل دوسوم کارکنان باید در محل کار خود حاضر باشند.
این دستگاه ها جزو ماده ۲ قانون مدیریت بحران می شوند که شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکتهای دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک ها و موسسات اعتباری دولتی، شرکت های بیمه دولتی و همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، موسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی، تمامی نهادها و واحدهای زیر نظر مقام معظم رهبری است.
همچنین دستگاه ها موظف به لغو ماموریت های غیرفوری هستند و برگزاری جلسات در فضای سربسته باید با رعایت الزامات بهداشتی و حداکثر با حضور ۳۰ نفر انجام شود.
سازمان اداری، استخدامی ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور و استانداری ها و همچنین مدیران کل و روسای ادارات شهرستانی مسئول و ناظر بر انجام این محدودیت ها هستند.
علاوه بر این ، فعالیت مشاغل سطح چهار در این مناطق کاملا به مدت ۲ هفته ممنوع بوده و در صورت مشاهده به مدت یک هفته باید پلمپ شود.
تمامی مراکز آموزشی اعم از مدارس ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل است و در صورت گزارش فعالیت در مدت زمان مشخص شده برای بار نخست تذکر و برای بار دوم انفصال از خدمت مدیران برای یک ماه و برای موسسات آموزشی نیز جریمه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان است.
در این مدت تمامی مراسم آئینی و مذهبی و نماز جمعه در شهرهای با رنگ بندی زرد کرونایی به طور کامل ممنوع است و در صورت مشاهده بار نخست تذکر کتبی به ستاد برگزاری نماز جمعه و بار دوم جریمه نقدی فردی به مبلغ ۲ میلیون تومان را برای خاطیان به دنبال خواهد داشت.

شهرهای نارنجی کرونایی
دستگاه ها و سازمان های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران ( به استثنای نیروهای مسلح) مشمول محدودیت ها خواهند بود.
حداقل حضور دوسوم کارکنان دستگاه  های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار خود الزامی است و در سایر نهادها نیز حداقل باید یک‌سوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته باشند.
فعالیت مشاغل گروه سطح یک و دوم در این مناطق بلامانع است و مشاغل سطح سه و چهار نیز به مدت ۲ هفته دیگر باید تعطیل باشند که با تشخیص ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا قابل تسهیل یا تشدید خواهد بود.
تمامی مراکز آموزشی ، حوزه های علمیه تعطیل و برگزاری مراسم آئینی و مذهبی همراه با نماز جمعه در این مناطق ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی جرایم قبلی مشمول این حوزه نیز خواهد بود به علاوه اینکه بسته های حمایتی افراد یا موسسات متخلف نیز قطع خواهد شد.
همچنین در زمینه تردد خودروهای شخصی نیز ورود خودروهای شخصی با پلاک شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع و متعاقب آن ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

شهرهای قرمز کرونایی
حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت‌های اساسی در محل کار الزامی است. برای کارکنان دستگاه های دیگر نیز حضور یک‌دومی کارکنان الزامی است و تمامی ماموریت های غیر فوری اداری نیز ممنوع خواهد بود.
تنها مشاغل سطح یک در شرایط قرمز کرونایی اجازه فعالیت دارند و تمامی سطوح دیگر باید به مدت ۲ هفته دیگر نیز تعطیل باشند، در صورت تخلف نیز واحدهای صنفی مشمول ۱۵ روز پلمب اجباری خواهند بود.
 تمامی مراکز آموزشی و مراسم آئینی و مذهبی به طور کامل تعطیل و ممنوع بوده و تخلف در این بخش نیز متوجه جریمه است.
ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به سایر نقاط ممنوع است و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع می باشد. البته خودروهایی که به تشخیص فرمانداری ها مجاز شناخته می شوند از این محدودیت مستثنی هستند.
همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع است./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر