امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۵ - ۱۱:۰۴ شناسه خبر : ۹۴۳۵

وضعیت دمای هوای کشور طی زمستان رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت دمای هوا در کشور طی زمستان امسال گفت: بی‌هنجاری دمایی در کشور طی زمستان در همه نقاط یکسان نیست.

احد وظیفه درباره وضعیت دمای کشور در زمستان امسال اظهار کرد: دمای هوا طی زمستان در نیمه‌غربی کشور به‌ویژه جنوب‌غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بالاتر از نرمال و در شمال کشور، شمال شرق و نیمه شرقی کمتر از نرمال خواهد بود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بی‌هنجاری دمایی در کشور طی سه ماه آینده حدود ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود، تصریح کرد: این شرایط یعنی دمای هوا در نیمه غربی کشور حدود ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت و در نیمه شرقی و شمالی ۱ تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از نرمال است.

وظیفه تاکید کرد: البته این بی‌هنجاری در همه نقاط یکسان نیست و ممکن است در برخی نقاط کمتر یا بیشتر باشد.

به گفته وی به‌طور کلی میانگین دمای هوای کشور در زمستان ۹۹، در محدوده نرمال خواهد بود و آنومالی یا بی‌هنجاری شدید دمایی نخواهیم داشت.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه بارش‌ها در کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون در محدوده نرمال بوده است، گفت:  بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بارش‌ها در زمستان ۹۹ گرایش به کمتر از نرمال دارند./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر