امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۹/۶ - ۱۱:۵۱ شناسه خبر : ۹۳۳۷

دانشجویان در کنار مطالب علمی، مهارت بالینی را افزایش دهند معاون آموزشی وزارت بهداشت در بیست ویکمین کنگره مجازی سالیانه ملی و هفتمین کنگره بین‌الملل‌ی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد: زمانی که وارد دانشگاه شدم تنها واحد فعالی که کار علمی می‌کرد جهاد دانشگاهی بود که بعد از آن کمیته تحقیقات دانشجویی شکل گرفت و از سال ۱۳۷۰ در اکثر دانشگاه‌ها فعال و کارگاه‌های مختلف برگزار شد.

علی اکبر حقدوست خطاب به دانشجویان افزود: دانشجویان در دوران دانشجویی مطالب زیادی یاد بگیرند، باید ایران را عاشقانه دوست داشته باشیم و بشناسیم، کمبودها و نقص کشور را شناسایی و برای تعالی آن گام برداریم تا کشوری زیباتر به نسل بعدی معرفی کنیم.

این مسئوول یادآور شد: دانشجو باید علاوه بر مسائل علمی، در بقیه مسائل هم رشد کند و از این فرصت استفاده بهینه داشته و در کنار توجه به آموزش علمی در خصوص انجام کارهای فوق برنامه نگاه وسیع تر داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: برای اینکه اهداف بزرگ و آرمانی را در ذهن داشته باشید باید دانش خود را در حیطه‌های مختلف بسط و گسترش دهید، باید به دانش انسان شناسی، کتب مثنوی و مولوی، زبان خارجی، فلسفه، ادیان و مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام داشته باشید.

 حقدوست با اشاره به اینکه باید در کنار مطالب علمی مهارت بالینی را افزایش دهیم، گفت: کتاب آسمانی قرآن سرشار از مفاهیم مختلف و معارف عمیق است که باید از این موهبت الهی بهره ببریم نه اینکه آنرا در طاقچه اتاق برای بدرقه در مسافرت استفاده کنیم.

وی فعالیت در مراکز پژوهشهای دانشجویی را بستر مناسبی جهت تکمیل بایدهای یادگیری در کنار کوریکولوم و کوریکولوم پنهان در محیطهای آموزشی دانشگاه عنوان کردند.

دکتر حقدوست افزود: فرصت دانشجویی را گرانبها برشمردند چرا که هر لحظه ی آن اعم از خوابگاههای دانشجویی، سلف سرویسها و مشارکت در گروههای هدفمند و علمی دانشجویی می تواند مهارتهای دانشجویان را ارتقا بخشد و در توانمندی ها و ظرفیتهای مدیریتی آتی ایشان تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: باید انبان دانشجویی را تکمیل کرد و علاوه بر زمینه های علمی، در سایر حوزه ها از قبیل شناخت کامل دین، شناخت کشورمان ایران، مطالعه ی آثار مهم ادبی و فلسفی، انسان شناسی، نگاه عمیق به قرآن کریم و آشنایی با زبانهای مختلف نیز گام برداشت تا بتوان اهداف بزرگ و آرمانی را در ذهن پروراند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر