امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۹/۴ - ۱۲:۴۵ شناسه خبر : ۹۳۲۶
مدیر آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران اظهار داشت:
تشریح نکات مهم در برگزاری بی‌وقفه و روان کلاس‌های آنلاین دکتر رضا میرعرب عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و مدیر آموزش‌های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران در توضیحاتی مبسوط، به تشریح نکات مهم در برگزاری بی‌وقفه و روان کلاس‌های آنلاین پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران،

   متن کامل این توضیحات را در زیر مشاهده می‌کنید:

 ارایه بدون وقفه و روان کلاس‌های آموزش مجازی خواسته همه ارکان دانشگاه است و نقش به‌سزایی در موفقیت دانشگاه و یادگیری دانشجویان دارد. برگزاری روان و پایـدار کلاس‌های آنلاین علاوه بر وابستگی به زیرساخت‌های سـخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتبـاطی سرویس‌دهنده‌‎ها، وابستگی زیادی به نوع بهره‌برداری و رفتار کاربران دارد. در این راستا توصیه‌های ذیل جهت استفاده هر چه بهتر از این سامانه یادآوری می‌شود. خواهشمند است همکاران گرامی دقت فرمایند.

 اشتراک‌گذاری وب‌کم به مدت کوتاه و آن هم فقط توسط استاد مانعی ندارد، اما هر وب‌کم روشن، حجم بالایی از بار را بر روی سرور ایجاد می‌کند. برای مثال چنان‌چه دوربین استاد و دانشجویان با تعداد 30 نفر به اشتراک گذاشته شود، پهنای باند مصرفی(بار روی سرور) 90 G/h خواهد بود.

 اشتراک‌گذاری دسکتاپ یا صفحه نمایش، بیشترین پهنای باند مصرفی دارد و توصیه می‌شود حتی‌الامکان استفاده نگردد و یا به مدت کوتاهی و فقط به ضرورت استفاده گردد. برای مثال چنان‌چه دوربین استاد و صفحه نمایش وی با تعداد 30 دانشجو به اشتراک گذاشته شود، پهنای باند مصرفی(بار روی سرور) 76.5 G/h خواهد بود.

ورود دانشجویان حتما به صورت تنها شنونده باشد و فقط در صورت نیاز، میکروفون را باز کنند. هر میکروفون باز، حجمی از بار بر روی سرور را اشغال می‌کند. استاد جهت تدریس فقط فایل را بارگذاری کند و دانشجویان فقط صدا را دریافت کنند؛ این بهترین حالت ممکن برای تدریس در شرایط فعلی است و حجمی که از پهنای باند مصرف می‌کند به ازای 30 دانشجو 4.1 G/h است.     نکات دیگری هم وجود دارد که بسیار مهم هستند و همکاران گرامی باید دقت کنند. پس از اتمام کلاس، حتما بر روی اتمام جلسه کلیک کنید. از علامت سه نقطه عمودی داخل فضای کلاس آنلاین، اتمام جلسه را بزنید. در هنگام ورود به سامانه و یا کلاس آنلاین اگر خطایی اتفاق افتاد، با اطلاع‌رسانی به دانشجویان، کلاس را با کمی تاخیر برگزار کنید. اگر خطای میکروفون داشتید و از سالم بودن میکروفون دستگاه‌تان مطمین هستید، با اطلاع‌‎رسانی به دانشجویان، جلسه را عوض کنید. در صورت داشتن دانشجوی خارجی و مشکل آن‌ها در ورود به وبینار، علاوه بر وبینار از یک ابزار جایگزین مانند اسکایپ استفاده شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر