امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۸:۲۴ شناسه خبر : ۹۲۹۵
استاندار مازندران در دیدار با مدیران اوقاف:
فعالیت‌های اوقاف در تحول اقتصادی جامعه اثرگذار است/ قدردانی از احیای موقوفات در مازندران وارش نیوز/ احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در دیدار با مدیران اوقاف استان که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت از همه تلاش‌های مجموعه اوقاف از سال گذشته قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان مازندران، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در دیدار با مدیران اوقاف استان که به مناسبت دهه وقف صورت گرفت، با قدردانی از همه تلاش‌های مجموعه اوقاف از سال گذشته تاکنون اظهار کرد: در این ایام کرونایی کارکردن سخت‌تر شده است هم به لحاظ اجتماعی شرایط تغییر کرده و هم مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شده، در تعاملات با مردم نسبت به قبل باید موارد و نکاتی را رعایت کنیم، ارتباط را عاطفی‌تر و با تناسب شرایط روحی مردم تنظیم کنیم، شاید باید بیشتر از گذشته با مردم تعامل داشته باشیم کرونا روابط را محدودتر کرده شرایط سخت شده، باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود با خلاقیت و نوآوری در حوزه مسؤولیتمان خدمات لازم را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه آشنایی را نسبت به فعالیت‌های مجموعه اوقاف و در مورد زحمات و تلاش‌های شما داریم، بیان کرد: شاید محدود سازمان‌هایی باشید که گستره آن در حوزه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است و باید اطلاع رسانی مناسبی از این فعالیت ها صورت گیرد.
استاندار مازندران ادامه داد: امروزه اوقاف از حالت سنتی خارج شده شاید زمانی حوزه عملکرد اوقاف محدود به برخی موارد خاص بوده اما الان در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده مثلا در حوزه بهداشت و درمان، در بحث کرونا، کمک‌های مومنانه، برقراری موکب‌ها و برنامه‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف در قالب برنامه‌های متنوع، ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مدرسه‌سازی و ...
حسین‌زادگان افزود: اوقاف جز بخش‌های مهمی است، اگر قرار است ما در اقتصاد چند عامل داشته باشیم که شرایط اقتصادی را تغییر دهیم و کمک حال دولت و ملت باشیم یک پرچم می‌تواند پرچم اوقاف باشد.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی املاک هم متفاوت است اگر چه شاید خیلی‌ها اوقاف را کلا یک سازمان خیلی غنی بدانند من چون ارتباطات زیادی دارم می‌دانم، فکر نمی‌کنم بیش از 40 درصد رقبه‌ها و موقوفه‌ها درآمدزا باشد بقیه همه هزینه‌زا است و حتی هزینه‌های جاری خود را هم اوقاف نمی‌تواند تامین کند، البته اوقاف زمین و ملک دارد خوشبختانه رویکرد خوب و جدیدی را در حوزه ساخت و ساز و ساختمان و کشاورزی و بخش‌های مختلف شروع کرده که به نظرم می‌تواند کمک کننده باشد.
وی افزود: در جلساتی با مدیرکل اوقاف داشتیم مطرح کردیم که دارایی‌های مغفول ماند‌ه‌ای که در مجموعه اوقاف است ما این آمادگی را داریم که سرمایه‌گذاری بیاید و به صورت مشترک با اوقاف کار کنند و مشارکت داشته باشند تا بتوانند در آمدهای بیشتری را ایجاد کنند.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: البته در این مسیر، اوقاف هم موانع و مشکلات خاص خود را دارد و در اخذ سند مالکیت باید کمک کنیم تا تعیین تکلیف شود و قطعیت پیدا کند، اوقاف هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم فرهنگی بویژه در حوزه‌های  قرآنی کارهای ماندگار و خوبی انجام داده و توسط عزیزانمان در شهرستان ها شکل می گیرد و با مدیریت خوب آقای حیدری و معاونین و همکاران ایشان و متولیان و مجموعه‌های زیادی که زیر مجموعه شما تعریف می‌شوند.
حسین‌زادگان در ادامه بیان کرد: خوشبختانه کار رسانه‌ای خوبی هم در این چند سال اخیر در اوقاف دیده می‌شود ارتباط مدیرکل با صدا و سیما با نماینده معظم ولی فقیه، با استفاده از فرصت‌هایی که در فضای مجازی و حوزه‌های رسانه‌ای است، می‌بینیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه حتما مفهوم اجتماعی و فرهنگی را بیشتر از مجموعه اقتصادی می‌بینم، افزود: اثرات کارهای شما در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و بخش‌های مختلف حتما موثر و ماندگار است، در حوزه فرهنگی برنامه‌ها نمایشگاه‌های مناسبت‌های مختلف امامزادگان، از بابت همه تلاش‌ها تشکر ویژه دارم تقدیر نامه‌ای هم برای قدردانی به کل مجموعه اوقاف اهدا می‌شود.
وی در ادامه به استفاده از فرصت‌های فضای مجازی برای نشان دادن فعالیت‌ها و عملکردها اشاره کرد و افزود: وقتی تکنولوژی پیشرفت می‌کند ما نباید فقط فضای مجازی را یک تهدید ببینیم و نباید بگذاریم که به جای اینکه ما در آن تولید محتوا کنیم دیگران در آن تولید محتوا کنند.
استاندار مازندران بیان کرد: متاسفانه ما در تولید محتوا دچار مشکل هستیم همواره در جلسات تاکید کرد‌ ام تا فعالیت‌ها و اقدامات در فضای مجازی و در کانال‌هایی که پرمخاطب هستند نشان داده شود و از ظرفیت های فضای مجازی در تولید محتوا استفاده کنیم.
حسین زادگان با اشاره به شهدای مدافعین حرم خاطرنشان کرد: در زمان جنگ شهید می‌آمد تمام مردم می‌آمدند کسی نمی‌گفت چرا به جنگ رفت و چرا شهید  شد الان بخشی از جامعه نسبت به شهدای مدافع حرم هنوز ابهاماتی دارند و این ابهامات ریشه در شیطنتی است که دشمن و از بیرون انجام می‌دهد، داعش وحشی‌ترین موضوعی بود که شکل گرفت جنایت ها انجام می‌داد، برخی با پرسش‌های مختلف که مبنایی ندارد خانواده شهدا را آزار می‌دهند و فضای مجازی فضای خوبی است ما باید از ظرفیت آن استفاده کنیم و در این زمینه‌ها تولید محتوا کنیم، مخصوصا اوقاف که هم کار فرهنگی می‌کند و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌تواند به نحو مطلوب از آن استفاده کند.
وی با بیان اینکه ضمن اینکه باید شبکه‌ها و کانال‌های جذابی را ایجاد کنیم، یادآور شد: کار رسانه‌ای و پیوست رسانه‌ای یکی از کارهای مهم ما در بخش‌های اداری و دولتی است، بحث مدیریت سرمایه‌های اوقاف در استان مورد توجه است معاونت از این فرصت استفاده کند ما هم باید کمک کنیم سرمایه گذار بیاید و منافع آن به مردم بر گردد.
استاندار مازندران با بیان اینکه  اولویت‌ها تغییر کرده قبلا در چند نیت بود و الان در حوزه‌های اجتماعی و مسائل و مشکلات مردم است، بیان کرد: وقتی مردم می‌بینند مشکل آموزش دارند، ماسک مشکل دارند، اوقاف آنجاست و یا مثلا در کرونا درگیرند اوقاف آنجاست و اگر ببینند که اوقاف دارد با شرایط مردم زندگی می‌کند طبیعتا مردم پیوند بیشتری با آن داشته و آنوقت می‌تواند نوع نیت‌‌ها و وقف‌ها تغییر کند و به مسائل روز سوق پیدا کند.

 

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر