امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۹/۷/۲۰ - ۱۴:۲۶ شناسه خبر : ۹۲۹۱

هماهنگی قوا رمز پیشرفت و وابستگی به بیرون چالش کشور است وارش نیوز/ دومین نشست مشترک نمایندگان استان مازندران با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران به جهت همفکری و ارائه نظرات در خصوص توسعه و پیشرفت مازندران در قائم شهر برگزار شد.


نماینده مردم قایم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر فصل بودجه‌بندی در کشور برای سال آینده است، گفت: انتظار داریم که از نظرات مشورتی نیروهای انقلابی در این حوزه استفاده کنیم.
کمال علیپور خنکداری با تاکید براینکه معیشت مردم در الویت مجلس است، تصریح کرد: تفاهم نامه حذف روادید با کشورهای حاشیه خزر برای تسهیل در امور اقتصادی و تفاهم نامه حمل کالا و مسافر با حذف روادید با سوئیس از اقدامات موثر مجلس ودر حوزه اقتصادی است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که مجلس مسیر لازم را برای حمایت از معیشت مردم و رسیدن به الویت های اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته‌است.
علیپور افزود: هدف مشترک نمایندگان استان در پیگیری بودجه استان با جمعیت ۲۰ میلیون است نه جمعیت سه میلیون تومانی تا بتوانیم خدمات لازم را به گردشگران و مسافران در طول سال بدهیم.

امام جمعه قائم شهر نیز در این نشست با اشاره اینکه قانون خوب مجری و اجرای خوب نیز نیاز دارد، گفت: هماهنگی قوا رمز پیشرفت کشور است اما وابستگی و دلدادگی به بیرون چالش است.
آیت الله علی معلمی با بیان اینکه حزب الله معیارهایی دارد، تصریح کرد: هشت سال قبل گفتم که اگر نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری انقلاب و شهدا را ملاحظه کنند باید برای یک نفر کنار بروند اما اینگونه نشد و نیروهای انقلابی انتخابات را واگذار کردند.
به گفته وی، حقیقت اصولگرایی کوتاه آمدن برای یکدیگر است‌ و اگر فردی قویتر می بینید باید برای آن کنار بروید. اصرار برای حضور داشتن صحیح نیست. در انتخابات پیش رو نیز اگر تعدد نامزد داشته باشید باز هم بازنده خواهید بود.
نماینده مردم تنکابن و رامسر نیز با بیان اینکه بدنه انقلابی جامعه امید زیادی به قوه مقننه دارد، گفت:
اساسا انقلابیون جامعه اسوده خاطری نسبت به قوه مجریه نداشتند و از ابتدا نگرانی ها مطرح بود که نتایج آن را مشاهده می‌کنیم اما انتخابات مجلس شورای اسلامی امیدها زیادی را در کشور ایجاد کرد.
سید شمس الدین حسینی با اشاره به اینکه مطمئنا مخالفین تماشاگر موفقیت مجلس انقلابی نخواهند بود، اظهار داشت: بارها شاهد بودیم که به محض اینکه در مجلس طرح یا اقدام مثبتی میخواست انجام شود مخالفین برای خنثی کردن آن اقداماتی کردند.
وی به تعطیلی پروژه های عمرانی کشور اشاره کرد و افزود: با این وجود پروژه توزیع قیر را امسال کنسل کرده بودند ولی مجلس مجددا آن را اجرایی کرد اما دولت به بهانه کمبود بودجه از اجرای ان‌خودداری می‌کند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چطور دولت برای طرح های خود به راحتی منبع دارد اما برای طرح‌های مجلس مرتب بهانه کمبود بودجه را مطرح می‌کند در صورتی که در کمیسیون برنامه و بودجه تا همین امروز نتوانستیم با دولت برای بودجه قیر تفاهم کنیم.
حسینی با تاکید براینکه روند کار با دولت بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: سرلوحه مجلس تلاش است و از اهداف خود کوتاه نمی آید، نمایندگان استان نیز تجربه و تخصص لازم را دارند.
وی ادامه داد: ما نمی توانیم جای دولت قرار بگیریم اما برای اینکه نمی خواهیم تسلیم یاس و‌ ناامیدی شویم نظیر یک مدیر اجرایی در پروژه ها حضور پیدا می‌کنیم.
نماینده مردم ساری و میاندورود نیز به ملزومات جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: آنچنان که نیاز باشد بصورت جهادی علیه جنگ اقتصادی اقدام نکردیم.، مهمترین موضوع این است که شرایط خاص جنگ اقتصادی را درک کنیم و عملکرد جهادی داشته باشیم. منصورعلی زارعی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در استان داریم که کشاورزی مزیت اصلی است، افزود: ۲۰ درصد ظرفیت کشاورزی کشور در استان مازندران است اما از همه این ظرفیت استفاده نشده‌است. وی ادامه داد: همه از مجلس انتظار دارند که از این ظرفیت استفاده کنیم و صحیح هم است.
زارعی تقویت اعتماد عمومی در جامعه را مهم دانست و اظهار داشت: اعتماد عمومی جامعه باید افزایش یابد که مظهر مهم‌آن شرکت در انتخابات است.
به گفته وی، شرایط بسیار حساسی پیش رو داریم و همه مسول تقویت اعتماد عمومی هستیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران نیز با تاکید براینکه رضایت مردم برای مجلس بسیار اهمیت دارد، گفت: نمایندگان شبانه روزی کار می‌کنند و کار را فقط به دولت واگذار نسپرده‌اند و تماشاگر نیستند.
مهدی سعادتی با اشاره به اینکه براز پیشبرد امور منتظر دولت بعد نیستیم، افزود: کمیسیون های مجلس تلاش ویژه ای دارند،‌دطرح های اقتصادی مختلفی در مجلس مطرح است اما کشور نیازمند یک طرح نجات اقتصادی است تا در میان مردم امید ایجاد شود.
نماینده مردم بابل افزود: شرایط فعلی کشور را در ماههای اخیر به دولت هشدار داده بودیم اما بسیاری از پیشنهادات اجرا نمی شود‌.
وی از پیگیری جهت راه اندازی سازمان برنج نظیر سازمان چای در گیلان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون نتوانستیماز محصول استراتژیک برنج حمایت لازم را داشته باشیم اما با تشکیل سازمان برنج این امر میسر می شود. سعادتی با بیان اینکه برنامه های زیربنایی در حال انجام است و مسئولین را پای کار آوردیم، تصریح کرد:آب، فاضلاب، ‌پسماند و راه در اولویت فعالیت های نمایندگان است تا بتوانیم انتظارات مردم را برآورد کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی رئیس شورای نیروهای انقلاب اسلامی مازندران نیز در پایان این نشست گفت: نیروهای انقلابی در نقد مجلس مراقبت کنند تا در دام مخالفان مجلس انقلابی در تضعیف مجلس نیفتند.
وی ادامه داد: انقلاب برای امروز و فردا نیست و باید زیرساخت لازم برای تلاش ها ایجاد شود. باید از مجلس شورای اسلامی حمایت لازم صورت بگیرد تا مجلس انقلابی در معرض اتهام قرار نگیرد.
وی تاکید کرد که وارث خون شهدا هستیم و باید راه آنها را به هر طریقی ادامه دهیم.
شکرالله رضازاده دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه انتخاب انقلابی یک کلید واژه هست، گفت: اکنون دشمن تمام تلاش خود را صرف زدن این کلید واژه نمود تا این کلید واژه در انتخابات ریاست جمهوری اثر بخشی قبل را نداشته باشد.
در این نشست بابایی کارنامی نماینده مردم ساری، فرزانه نماینده مردم نور و محموداباد، مرادیان نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و قائم شهر، کریمی نماینده مردم بابل، باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و شریعتی نماینده مردم شرق استان نیز حضور داشتند‌.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر