امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۰:۴۵ شناسه خبر : ۹۱۸۳

نحوه گسترش مشارکت مردم در اداره شهر وارش نیوز/ برنامه ریزان و مدیران شهری باید توجه داشته باشند، زمانی که مردم نسبت به طرحی هراس یا تردید دارند، نمیتوان از آن‌ها انتظار حمایت داشت.

درواقع تمام طرح‌ها و برنامه‌ها برای ساخت یک شهرآباد باید در جهت کسب رضایت مردم و تشویق آن‌ها برای مشارکت در امر اداره شهر است.

فرآیند برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها باید برای مردم شفاف باشد تا اعتماد آن‌ها برای مشارکت جلب شود وگرنه دچار دلسردی خواهند شد.

از روش‌هایی که برای جلب اعتماد مردم وجود دارد، اجرای قانون راه‌اندازی سامانه شفافیت فعالیت‌های نهادهای اداره‌کننده شهر است، قانونی که با توجه به حواشی اخیر شورای شهر و شهرداری ساری که بسیار سنگین‌تر از متن هم شده‌اند، لزوم اجرای آن بیش‌ازپیش به چشم آمد.

یکی از راه‌های جلب مشارکت مردم، در نظر گرفتن طرح‌ها و برنامه‌هایی است که از استعدادهای اجتماعی و اقتصادی جامعه در شرایط موجود بهره گیرد نه آن‌که بر اساس آرمان‌ها و ایدئال‌های برنامه ریزان باشد.

به‌طور مثال زمانی که شهر ساری مملو از دانش‌آموخته‌های رشته‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، مدیریت شهری و افرادی است که می‌توان از آن‌ها در جهت زیباسازی شهر کمک گرفت، بهتر آن است که از ظرفیت آن‌ها به‌صورت مشورتی استفاده شود تا هم به اشتغال جوانان کمکی شود و هم شهری آبادتر و پویاتر داشته باشیم.

ضمناً مردم باید از ابتدای فعالیت‌های عمران اجتماعی در جریان برنامه‌ریزی قرارگرفته و در مراحل مختلف کار شرکت داده شوند، اگر این اتفاق صورت گیرد، مشکلات شهری شهروندان به‌مراتب بهتر برطرف خواهد شد و میزان رضایت و اعتماد آن‌ها نسبت به مدیران شهری فزونی خواهد یافت

سرهنگ پرویز شعبانی.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر