امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۹/۷/۳ - ۱۴:۳۰ شناسه خبر : ۹۰۷۲

معاون وزیر دفاع: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند تهران-وارش نیوز- معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سربازان را دژهای مردم توصیف کرد و افزود: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند و امنیت بدون آنها قوامی ندارد.

به گزارش وارش نیوز از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرتیپ «سعید شعبانیان» همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و روز سرباز با حضور در جمع سربازان نیروهای مسلح در آستان قدس رضوی، سربازان را رکن رکین نیروهای مسلح عنوان کرد و اظهار داشت: در ارزش و جایگاه سرباز همین بس که حضرت امام (ره) می فرمایند ما همه سرباز اسلام هستیم و امیدوارم در کتابی که بناست اسم سرباز را بنویسند اسم ما را نیز در کنار سربازان بنویسند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با بیان اینکه سربازان دژهای مردم هستند افزود: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند و  امنیت بدون آنها قوامی ندارد.

سرتیپ شعبانیان با بیان اینکه سرباز تنها زینت کشور نیستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا و تمام مسئولین این نظام مقدس با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه جوانان غیور، شجاع و شیردلِ سرباز با مستکبران دنیا سخن می‌گویند.

وی خطاب به سربازان و افسران وظیفه گفت: شما مجاهدین راه خدا هستید و کسی هستید که امام(ره) آرزو می‌کنند جای شما باشند.

شعبانیان با بیان اینکه از ده ها هزار شهید جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سوم، سربازان کشور بودند گفت: نقش سربازان در دفاع مقدس یک نقش حیاتی، حساس، و سرنوشت ساز بود و  به همین دلیل و علت است که می‌گوییم سربازان رکن رکین نیروهای مسلح هستند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع به نقل از فرمایش گهربار مقام معظم رهبری گفت: سرباز روز مشخصی ندارد؛ همه روزهای سال‌روز سرباز است و سربازان به عنوان حریم یافتگان نیروهای مسلح بایستی مومن، کاردان و شجاع باشند که الحمدالله هستند.

وی با بیان دستاوردهای  دوران سربازی گفت: خدمت مقدس سربازی علاوه بر دستاوردهای اجتماعی و سیاسی، به جوانان قدرت برنامه‌ریزی، قانون پذیری، تعاون، مسئولیت پذیری، صبر و استقامت، توانایی زندگی جمعی، درک متقابل، آمادگی جسمانی، پرورش جسم و روح می دهد و سربازان با تاسی از منش و رفتار شهیدانی همچون سلیمانی ها و صیادها روح خود را برای سعادت دنیوی واخروی پرورش دهند.

شعبانیان تصریح کرد: سربازان جوان، امروز آینده سازان ایران اسلامی اند پس باید خوب آموزش ببینند و در کنار برادران خود در نیروهای مسلح که فرهنگ غنی دفاع مقدس در وجود آنها  جاری و ساری است تجربه کسب کرده و آبدیده شوند.

گفت: دوران پرافتخار سربازی، دورانی است که اکثر جوانان آن را سپری خواهند کرد، جوان در دوران سربازی اعتماد به نفس پیدا می کند و یاد می‌گیرد روی پای خودش بایستد. درواقع در دوران سربازی، جوان آبدیده می‌شود تا جایی که بتواند آینده و کشور خود را بسازد. می‌آموزد که برای خانواده و دیگران تکیه‌گاه باشد و یاد می‌گیرد که مستقل عمل کند. جوان در دوران سربازی از نظر معنوی و مسائل دینی ساخته می شود؛ چون وقتی انسان در شرایط سخت قرار می گیرد، به خدا نزدیکتر می‌شود و ایمان و تقوای او تقویت می شود.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه امسال در وزارت دفاع به مناسبت این روز مقدس در تمامی سازمان‌ها و صنایع و مراکز تجمعیی و مراکز آموزش برنامه گرامیداشت ویژه ای را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ویژه سربازان برگزار کردیم، افزود: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی و به منظور ارج نهادن به جوانانِ سرباز، برای تمامی سربازان وزارت دفاع مرخصی تشویقی منظور کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر