امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۲ - ۱۰:۳۰ شناسه خبر : ۷۹۵۲
بخشدار مرکزی محمودآباد خبر داد:
تشکیل ستاد اجرایی مقابله با کرونا در روستاها بخشدار بخش مرکزی شهرستان محمودآباد از عدم بازگشایی مساجد و تکایا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در روستاهای این بخش خبر داد. ‎

به گزارش وارش نیوز؛ غلامرضا رنجبر با اشاره به وجود ۴۵ روستا در بخش مرکزی شهرستان محمودآباد گفت: ما از اول بحث کرونا سه جلسه اضطراری با دهیاران داشتیم و مواردی که در جلسه ستاد کرونای شهرستان مصوب شد، به دهیاران ابلاغ و قرار بر این شد دهیاران در سطح روستاها بعنوان رئیس، ستاد کرونای روستاها را با حضور شوراها، فرمانده پایگاه مقاومت و نماینده شبکه بهداشت تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: مهم ترین وظیفه ستاد مقابله با کرونا در روستاها، رصد کردن خانواده های مشکوک و مبتلا به کرونا و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از انشعاب این ویروس منحوس است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان محمودآباد تاکید کرد: پایگاه های مقاومت، بهورزان، دهیاران و شوراها ستاد کرونا در روستاها را فعال و تمامی دستورالعمل‌ها از جمله عدم برگزاری مراسمات را پیگیری و گزارش نمایند.

رنجبر از تعطیلی سواحل و شناگاه ها تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: شهردار و دهیاران روستاهای ساحلی از ورود مسافران و بومیان به ساحل جلوگیری کرده و با نصب بنر در ساحل، به مردم اطلاع رسانی و آنان را از خطرات احتمالی آگاه نمایند.

وی با بیان اینکه روزانه از طریق بلندگو و آژیر خطر در سطح شهر و روستاها به مردم هشدار داده می‌شود، متذکر شد: برگزاری مراسمات در آرامستان‌های شهری توسط شهرداری‌ها و در روستاها توسط پایگاه‌های مقاومت روستاها پیگیری و نظارت گردد.

بخشدار مرکزی محمودآباد از تعطیلی کلیه بازارهای هفتگی در مناطق شهری و روستایی محمودآباد خبر داد و گفت: دهیاران و شورا های اسلامی از پذیرش مهمانان غیر بومی در سطح مناطق روستایی به ویژه شهرک‌ها جلوگیری نمایند.

رنجبر خاطرنشان کرد: برگزاری کلیه مراسمات و اجتماعات حتی در باغ‌ها و منازل ممنوع می‌باشد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: ضدعفونی، سم پاشی، آهک پاشی و گندزدایی کوچه‌ها و خیابان‌ها، عدم بازگشایی مساجد و تکایا، جمع‌آوری صحیح زباله‌های عفونی، ممانعت از هرگونه فعالیت ورزشی و جلوگیری از ورود مسافران و افراد غیربومی به روستاهای توریستی، از جمله اقداماتی است که در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا انجام شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر