امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۳۰ - ۰۹:۵۴ شناسه خبر : ۷۸۵۹

تنکابن و بی صاحابی مدیریت بهداشت وارش نیوز/ در شرایط فعلی کشور که دغدغه همه مردم و مسئولین بحث بهداشت و درمان و سلامتی هم وطنان است شنیدن خبرهایی از کوتاهی و بیخیالی مسئولین بهداشتی شهرستان آنچنان سخت است که حتی باورش هم غیر قابل باور است؛ یکی از ابتدایی ترین احتیاج امروز مردم پاسخ به تست ابتلا یا سلامت نسبت به بیماری کرونا است.

وارش نیوز/ در حالی که شهرستان های اطراف همچون رامسر و چالوس هر دو نوع تست اعم از رادیولوژی قفسه سینه و آزمایش خون را در کمتر از یک روز پاسخ می‌دهند اما در شهرستان ویژه تنکابن که باید مرکزیت و محوریت داشته باشد؛ بیخیالی مسئولین نظام سلامت باعث شده جواب این تست تا ۵ روز به طول بی انجامد.

 

روز گذشته در جلسه ستاد کرونا شهرستان ویژه تنکابن بی تفاوتی مسئولین امر و متولیان بهداشت تنکابن که موجب شیوع مجدد آن در شهرستان را موجب شد، داد معاون استاندار و فرماندار این شهر را هم درآورد.در حالی که طلاب و گروه های جهادی در شهرستان به یاری پرستاران شتافتند و کمک رسان آنان در این شرایط سخت می باشند.

 

متولی بهداشت تنکابن در زیر کولر دنبال مدیریت بحران در منطقه است، امام جمعه تنکابن نیز در جلسه کرونا از بی مسئولیتی نظام سلامت استان گله کرد و تاکید کرد که چگونه است در شهرستان های اطراف ما در کمتر ۲۴ساعت پاسخ نتیجه آزمایش کرونا می آید اما در تنکابن این روند ۵روز طول می کشد.

 

امام جمعه تنکابن حتی پا را فراتر گذاشت و با تاکید بر اینکه جواب آزمایش کرونا در نقاط مرکزی و شرقی استان مازندران نیز در مدت کوتاه تری نسبت به تنکابن ارائه می شود خطاب به مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه آمادگی و امکانات در سطح شهرستان تنکابن برای پاسخ دهی و ارائه خدمات وجود دارد، چرا مراتب به غرب استان تفویض نمی شود.

 

بی شک این بی تدبیری مدیر سلامت منطقه خود باعث تشدید بیشتر شرایط گردیده و آمار بستری ها رو به افزایش است.تا جایی که در دو روز گذشته میزان ۱۵نفر بستری داشتیم که این حجم واقعا خطرناک است.

 

از شناسایی ۶۴۲ نفر در ۲ ماه گذشته و اینکه میانگین سنین ابتلا به بیماری کرونا شهرستان تنکابن در ۱۰ روز گذشته به ۴۸ سال رسیده است باید توجه داشت که این آمارها تنها یک سوم افراد دارای بیماری زمینه ای بودند که در بیمارستان تنکابن بستری می باشند و این موارد از تظاهرات جدید بیماری است.

با تمام این شرایط خطرناک تنکابن تنها دغدغه مدیر شبکه بهداشت تنکابن در جلسه ستاد کرونا کمبود ماسک برای کادر بهداشت و درمان است.آیا واقعا فقط مشکل ما برای مدیریت بحران تعدادی ماسک است؟

 

آیا در این شرایط سخت بهتر نیست مدیر شبکه بهداشت تنکابن وقت خود را جهت جمع آوری امکانات و تجهیزات نماید تا نشستن در پشت میز خود.

 

اینکه تاخیر زمانی از سوی شبکه بهداشت و درمان در جواب تست بیماری به هیچ عنوان پذیرفته نیست، این فاصله زمانی بسیار طولانی چند روزه علاوه بر آسیب روحی بر افراد، آسیب های اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت چراکه فرد به مدت 5 روز در بلاتکلیفی و دوراهی اشتغال به کار یا قرنطینه خانگی قرار می گیرد، هرچه زمان پاسخگویی جواب آزمایش کرونا سریع‌تر باشد، توان مدیریت برای فرد مبتلا، خانواده و جامعه پیرامون مبتلایان و مدیران دست اندکار شهرستان بهتر و کامل‌تر خواهد بود، بر این اساس لازم است برای تسهیل در روند پاسخگویی بیماران تمهیدات لازم از سوی مسئولان اندیشیده شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر