امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۳/۶ - ۱۰:۳۲ شناسه خبر : ۷۳۹
مديركل كميته امداد امام خميني مازندران اعلام کرد
کمبود زمین در مازندران، سدی بزرگ برای ساخت مسکن محرومان مديركل كميته امداد امام خميني مازندران گفت: كمبود زمين يكی از مهم ترين مشكلات پيشرو جهت ساخت مسكن برای محرومان و خانواده های تحت پوشش كميته امداد است

وارش نیوز: رضا نوروزي درگفت وگو با ايسنا،با بيان اين كه كميته امداد امام خميني مازندران در ماه مبارک رمضان چند كار را در راس فعاليت های خود قرار مي دهد اظهار كرد: براي خالي نبودن سفره افطار و سحر فقرا و محرومين تعداد 200 هزار "هميان مولا" در بين خيرين و اصناف توزيع شد و هركس بنا به صنف و توانايي خود، كالاهايي را از جمله مواد غذاي به درون هميان ها مي گذارند و كميته امداد  نيز در اين ماه  بين محرومان توزيع مي كند.

* مفتاح الجنه برنامه ای برای سرکشی از زندگی محرومان

وي طرح "مفتاح الجنه" را يكي ديگر از فعاليت‌هاي كميته امداد در ماه رمضان عنوان كرد و گفت:اين برنامه هرساله در اين ماه به هدف سركشي از وضعيت زندگي محرومان و خانواده هاي تحت پوشش با حضور مسئولان شهرستاني، ائمه جمعه و خيرين از خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد صورت مي گيرد تا برخي مشكلات با كمک خيرين برطرف شود.

مديركل كميته امداد امام خميني مازندران برگزاري جشن رمضان در برخي از شهرهاي استان را از ديگر فعاليت هاي پيش بيني شده در اين ماه با همكاري صدا و سيما و خيران و مسئولان دانست و افزود: امسال بيش از 10 جشن در سطح استان برگزار مي شود و در اين جشن ها با دعوت از خيرين بالقوه كه كمتر با كميته امداد در ارتباط هستند، براي ساخت 150 باب مسكن ايتام كمک گرفته مي شود.

نوروزي با اشاره به برگزاري جشن رمضان براي نخستين بار براي مازندراني هاي ساكن تهران در هفتم خرداد بيان كرد: طبق هماهنگي‌هاي انجام شده اين جشن در يكي از سالن‌هاي "بوستان گفت و گو" تهران برگزار شده و هدف از آن ارتباط متمركز و هدفمند با خيراني كه در طول سال با كميته امداد در ارتباط هستند.

*هشت هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد مازندران قرار دارند

وي در ادامه حامي يابي براي ايتام و به ويژه براي فرزندان محسنين را از ديگر فعاليت هاي اين ماه عنوان كرد و متذكر شد: حدود هشت هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد مازندران قرار دارند كه از اين تعداد حدود سه هزار دانش آموز جز ايتام و داراي حامي هستند.

مديركل كميته امداد امام خميني مازندران با بيان اين كه در كل استان 30 هزار حامي فعال، پنج هزار از ايتام و محسنين را تحت پوشش دارند تصريح كرد:جمعي از خانواده هاي محسنين كميته امداد استان نیز يا از حاميان كمي برخوردار بوده و يا اصلا حامي ندارند.

نوروزي با بيان اين كه جشن هاي گلريزان نيز با كمک خيران در شهرستان ها برگزار مي شود تاكيد كرد: در ماه رمضان سال 96 حدود هشت ميليارد تومان توسط خيران در قالب تعهد براي آزادي زندانيان، ساخت مسكن، برآورده شدن آرزوي فرزندان ايتام در جشن گلريزان و سبدهاي كالا از طريق هميان مولا دريافت شد و امسال پيش بيني مي شود اين عدد به بيش از 9 ميليارد تومان برسد.

*ساخت575 واحد مسکونی برای محرومان در مازندران در سال 96

وي خاطر نشان كرد: در سال 96 تعداد 330 ساخت مسكن در تعهد كميته امداد استان بود، اما خوشبختانه 575 واحد احداث شد كه بخشي از طريق روحانيون در دريافت زكات و خيران و بخشي نيز از طريق اعتبارات مركز تامين شد.

 وی یادآور شد:در 6 ماه نخست امسال نیز 50 درصد واحدهای مسکونی با كمک بسيج سازندگي احداث شد.

* وجود کمبود زمین برای ساخت مسکن محرومان

اين مسئول با بيان اين كه در سال 97 براي ساخت 400 واحد مسكن برنامه ريزي شده، اما برنامه كميته امداد استان افزایش این واحدهای مسکونی به بیش از 700 واحد است تصريح كرد:  متاسفانه معضل بزرگ سد راه این برنامه ریزی، كمبود زمين در مازندران است.

* هشت هزار خانه غير مقاوم در سطح روستاهای مازندران وجود دارد

نوروزي گفت:در استان مازندران تعداد چهار هزار و 500 مستاجر تحت پوشش كميته امدادو هشت هزار خانه غير مقاوم در سطح روستاها وجود دارد كه نيازمند ساخت و مقاوم سازي است.

 
وي اضافه كرد: هر مددجو كه خانواده دو و  سه نفره داشته باشند و زمين در اختيار كميته امداد قرار دهند اين آمادگي  وجود دارد كه كميته امداد براي آن ها مسكن بسازد؛البته قيمت مصالح افزايش چشم‌گيري داشته و اين امر خدمت رساني را پرهزينه كرده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر