امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۴:۱۸ شناسه خبر : ۷۲

آئین تکریم و معارفه معاونت امور اجتماعی و توسعه و پیشگیری بهزیستی استان مازندران برگزار شد آئین تکریم و معارفه معاونت امور اجتماعی و توسعه و پیشگیری بهزیستی استان مازندران با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران،دکتر پورفاطمی،وحید حسین زاده و همکاران اداره بهزیستی استان مازندران صورت گرفت.

وارش نیوز:آئین تکریم و معارفه معاونت امور اجتماعی و توسعه و پیشگیری بهزیستی استان مازندران با حضور دکتر آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران،دکتر پورفاطمی،وحید حسین زاده و همکاران اداره بهزیستی استان مازندران صورت گرفت.

سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی  مازندران با اشاره به اینکه سال 96 با توجه به محدودیت هایی که داشتیم سال سختی بود گفت: با کوشش و تلاش و همتی که  شرکای اجتماعی و همکاران ما در سازمان داشتند به اهدافی که پیش بینی کرده بودیم دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه اجتماعی و متولی حوزه اجتماعی فعالیت های گسترده ای انجام میدهد تاکید کرد:نوع کاکرد و فعالیت سازمان بهزیستی به گونه ای است که کل آحاد جامعه را در تمامی مراحل زندگی مورد حمایت قرار می دهد.

این مسئول با اشاره به  تلاش همکاران در حوزه های مختلف ،موقعیت و جایگاه ویژه ای را برای بهزیستی ایجاد کرده اند گفت:با توجه به  باور و اعتمادی که مردم نسبت به این سازمان دارند ،بهزیستی آرامش دهنده دغدغه و استرسی  است که مردم ،فرد یا جامعه با آن روبرو می شوند.

دکتر آرام افزود:آموزشهایی که در مهدهای کودک انجام می شود و آموزش و مهارت های زندگی که در مراحل مختلف ایجاد می شوند بسیار مهم و جدی است.

وی خاطرنشان کرد:در گذشته موضوع طلاق بسیار حاد و فراوان بوده است و در جوامع امکان اینکه طلاق باشد وجو ندارد اما موضوع مهم برای ما مداخلات درست و سعی در پیشگیری از این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی ها و اقداماتی که انجام دادیم سعی در جلوگیری از آن داریم اظهار کرد:در دهه 80 تا 90 طلاق روند افزایشی در کشور داشته و از سال 92 تا 94 رشد 7درصدی داشتیم و در سال 95 تمام تلاشمان بر این بوده که این رشد را متوقف کنیم اما در سال 96 این معضل را به 2/2درصد کاهش دادیم.

استان مازندران رشد قابل توجهی در زمینه مصرف مواد مخدر بعد از استان کرمان داشت که با توجه به اقداماتی که در حوزه بهزیستی انجام شد توانستیم رتبه 2 را به رتبه 14 برسانیم و این معضل را در استان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جامعه کمک بگیریم گفت: سازمان وظیفه دارد تا آنطور که شایسته است به جامعه هدف خود خدمات ارائه دهد.

وی فعالیت های حوزه پیشگیری را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: حوزه اجتماعی نیز شامل مشکلات و معظلات جامعه ائم از طلاق، کودکان کار و خیابانی و.. است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه دکتر پور فاطمی اقدامات بسیاری در حوزه اجتماعی داشتند افزود: وحید حسین زاده مسئول جدید این بخش در بستری آماده وارد حوزه اجتماعی می شود.

سید سعید آرام دکتر پورفاطمی را از جمله افراد توانمند با هوش و تجربه ی عالی دانست که شایسته ی حضور در حوزه ی پیشگیری است .

در پایان مراسم تکریم و معارفه ی وحید حسین زاده و دکتر پورفاطمی انجام شد.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر