امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۳/۱۰ - ۱۲:۰۶ شناسه خبر : ۶۸۲۲

سقوط از ارتفاع جان عضو شورای روستا را گرفت وارش نیوز/ رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه از پایان عملیات امدادی در ارتفاعات سوادکوه خبر داد و گفت: سقوط از ارتفاع ۱۵۰ متری جان عضو شورای روستای فلورد سوادکوه را گرفت و دو نفر از اعضای خانواده وی نیز مصدوم شدند.

به گزارش وارش نیوز/ وحید متانی  از فوت و مصدومیت ۳ نفر از یک خانواده در سقوط از ارتفاعات سوادکوه خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی مرکز کنترل هماهنگی و عملیات جمعیت هلال احمر استان مازندران در ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه روز جمعه مبنی بر سقوط در ارتفاعات «خرو‌نرو» سوادکوه تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سوادکوه به منطقه اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه، افزود: سقوط فرد مورد نظر در ارتفاعات «خرو‌نرو» سوادکوه از مسیر روستای «ورپی» رخ داد.

وی با بیان اینکه تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سوادکوه به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند، خاطر نشان کرد: پس از حضور در محل و پیمایش بخشی از مسیر مشخص شد که ۳ نفر برای طبیعت‌گردی در منطقه حاضر شدند و پس از ۱۰ دقیقه حرکت از قله به سمت پایین‌دست، پدر خانواده با ۶۴ سال سن به دره‌ای به عمق تقریباً ۱۵۰ متر سقوط و فوت می‌کند و ۲ پسر ۴۰ و ۴۲ ساله وی هم برای نجات اقدام کردند که آنها هم دچار سانحه و شکستگی از نقاط مختلف شدند.

متانی به ۱۲ ساعت پیمایش مسیر سخت‌عبور و صخره‌ای توسط امداد‌گران اشاره و اظهار کرد: امداد‌گران هلال احمر سوادکوه با انجام اقدامات اولیه بر روی مصدومین حادثه و فیکس کردن جنازه متوفی در بسکت، حادثه دیدگان با همکاری نیروهای بسیجی و اهالی روستا به سمت دامنه کوه و نقطه امن انتقال و مصدومین برای تکمیل مراحل درمانی تحویل اورژانس ۱۱۵ حاضر در صحنه حادثه شدند و جنازه هم تحویل انتظامی شد.

وی گفت: عملیات امدادی در ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه امروز شنبه به پایان رسید.

 خانعلی کاظمی عضو شورای روستای فلورد از دهستان راستو‌پی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه و از فعالان اجتماعی و فرهنگی بود که به گفته اهالی در طول سال، چند مرحله کوه‌پیمایی می‌کرد که در حادثه روز گذشته سقوط از ارتفاعات «خرو‌نرو» سقوط کرد و جان باخت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر