امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۸:۵۳ شناسه خبر : ۵۶

نظام مهندسی تنها گزارش دهنده ساخت و سازهای خلاف در شهرهاست رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر توجه ویژه به ساخت و سازهای استاندارد در کشور، گفت: نظام مهندسی تنها گزارش دهنده ساخت و سازهای خلاف در شهرهای کشور است.

وارش نیوز:رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر توجه ویژه به ساخت و سازهای استاندارد در کشور، گفت: نظام مهندسی تنها گزارش دهنده ساخت و سازهای خلاف در شهرهای کشور است.

 مجید جی افرام در هشتمین همایش ملی مهندسان برق در بابلسر اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی تنها گزارش دهنده ساخت و سازهای خلاف و بی رویه بدون پروانه و نقشه است و نهاد های حاکمیتی باید پاسخگو باشند و جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه در دنیا، بخش‌های غیردولتی هستند، افزود: هرچه تعداد این شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی بیشتر باشد و فعالیت آنها گسترده تر شود نشانه توسعه یافتگی کشور است.

جی افرام، سازمان نظام مهندسی ساختمان را بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی کشور دانست و تصریح کرد: این سازمان دارای پشتوانه ای است که خدمات فنی و مهندسی به جامعه ارائه می‌شود و بر این اساس است که مقام معظم رهبری در راه سیاست‌های کلی نظام بر تقویت نظام مهندسی در ساخت و ساز کشور تاکید کردند.

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی کشور گفت : با مقایسه خسارت جانی زلزله بم و رودبار با میزان کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه نشان می‌دهد که خدمات سازمان به کشور بالا و تاثیرگذار بوده است، هرچند که رسیدن به همه ظرفیت سازمان،  نیازمند حمایت حاکمیت هستیم.

جی افرام گفت: امروزه در اکثر شهرهای ما ساخت و سازهای بی رویه بدون پروانه و نقشه خلاف آنها را مشاهده می‌کنیم و سازمان نظام مهندسی تنها گزارش دهنده آنها است و  اگر می‌بینیم که در این مسئله دچار مشکل هستیم نهادهای حاکمیتی باید پاسخگو باشند چرا که نهادهای حاکمیتی باید جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی با فرآیند دموکراتیک و رای مهندسان وظایف خود را انجام می‌دهند، افزود: این سازمان در بیش از 500 نقطه از کشور دارای نمایندگی  بوده و به همین دلیل می‌دانیم که در دورترین نقطه کشور، صنعت ساختمان با چه مشکلاتی مواجه است، بنابراین آسیب‌های را می‌شناسیم و مهندسان بهتر می‌توانیم برطرف کنیم.

جی افرام گفت: اصلاح نظام مهندسی ایران بدون مشارکت، نظرخواهی و کسب نظر از شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان امکان پذیر نمی‌باشد.

وی،خواستار تجدیدنظر برای ورود دانشجویان به رشته‌های مهندسی وسرفصل دروس آنها شد و تصریح کرد: فارغ التحصیلان مهندسی آموزش حرفه ای برای شروع کار و ادامه فعالیت ندارند و این سازمان وظیفه آموزش آنها را برعهده گرفته و با تمام وجود از این دستاورد حمایت و دفاع می‌کنیم

همایشی برای کمک به مردم

رضا گران، دبیر هشتمین همایش ملی مهندسان برق نی گفت:بعد از چهارده سال، هشتمین همایش ملی برق را در دو روز بر پایه منافع مشترک صنعت برق، سازمان نظام مهندسی، شرکت مخابرات و انجمن برق الکتریک و صرفا جهت کمک‌رسانی به آحاد جامعه برگزار کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا این گردهمایی علمی بتواند گام‌های بزرگی در مهارت افزایی و مهارت محوری بردارد و برای این همایش 11 کارگاه تخصصی از جمله روشنایی هوشمند و آشنایی با تکنولوژی‌های مدرن، روشنایی، بایدها و نبایدهای سیستم اتصال زمین، فیبرنوری در ساختمان، طراحی، اجرا و بهره برداری دیزل ژنراتور منطبق بر مبحث 13، اجرا و بهره برداری یو پی اس، روش‌های تست و تحویل تاسیسات برقی ساختمان، آشنایی با سیستم‌های نوین اعلام حریق آدرس پذیر، بکارگیری تجهیزات حفاظت گذرا (SPD) در ساختمان، آنالیز فنی و اقتصادی اجرای موفق یک طرح تولید پراکنده DG و آشنایی با کابل‌ها با رویکرد تکنولوژی‌های نوین است.

گران از برپایی نمایشگاه تخصصی در زمان برپایی همایش خبر داد و تصریح کرد: برای دوره‌های کارگاهی ذکر شده بالغ بر 100 ساعت حضور مفید بین مدرسان و شرکت‌ها خواهیم داشت./تسنیم

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر