امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۱/۷ - ۱۱:۲۷ شناسه خبر : ۵۵۶۹

مسیر راه آهن شمال بازگشایی شد مدیرکل شرکت راه‌آهن منطقه شمال با اشاره به رانش و ریزش کوه بر روی بخشی از مسیر ریلی این شرکت در منطقه سوادکوه گفت: در حال حاضر این مسیر بازگشایی شد و امکان تردد قطارهای مسافری و باری فراهم شده است .

وارش نیوز/ حدود ساعت چهار بامداد امروز ، پنجشنبه رانش زمین  در منطقه نرسیده به ایستگاه راه آهن دوآب رخ داد که براثر این رانش زمین بخشی از کوه در این منطقه ریزش کرد و سنگ های کوه بر روی ریل راه آهن ریخته شد . 

خدایار طالبی  افزود : قبل از رانش زمین و ریزش کوه در این منطقه ، قطار باری عبور کرد که خوشبختانه اتفاقی رخ نداد . 

وی ادامه داد : اما بعد از آن و با ریزش کوه قطار مسافری که از تهران به سمت گرگان در حال حرکت بود متوقف کردیم تا عملیات جمع آوری سنگ ها و ایمن سازی ریل انجام شود . 

مدیر کل راه آهن شمال گفت: با تلاش مداوم پرسنل راه آهن این مسیر بازگشایی شد تا قطارهای مسافری و باری قادر به حرکت در این مسیر باشند . 

بنا به گفته طالبی تا پیش از بروز بیماری کرونا علاوه بر حرکت قطارهای مسافربری ساری به مشهد و بالعکس ، ساری به تهران و بالعکس ، تهران به گرگان و بالعکس ، ریل باس روزانه از سوادکوه به سمت گرگان حرکت می کرد که مسافران از این طریق جابجا می شدند . 

وی گفت : در حال حاضر به غیر از قطارهای باری ، قطار مسافربری تهران به گرگان و بالعکس در این مسیر تردد می کنند که عدم فعالیت قطارهای دیگر مسیرها به دلیل کم شدن و گاها نبود مسافر می باشد . 

راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال ۱۳۱۶ فعالیت خود را آغاز کرد که از نظر قدمت جز شبکه ریلی قدیمی کشور به شمار می رود  و طول مسیر این خطوط ۳۷۰ کیلومتر است.

در مسیر این خط راه آهن کشور ۲۲ ایستگاه وجود دارد که با توقف در این ایستگاهها جابجایی مسافران در این ایستگاهها انجام می شود. 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر