امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۶ - ۱۷:۱۴ شناسه خبر : ۵۵۵۸
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد؛
از دست دادن حس بویایی اولین نشانه ابتلا به عفونت کروناویروس محققان دریافتند نشانه ابتدایی ابتلا به عفونت کروناویروس ممکن است از دست دادن حس بویایی باشد.

 

وارش نیوز/ ، گروهی از متخصصان گوش، حلق و بینی در بریتانیا و آمریکا دستورالعملی را صادر کرده‌اند که نشان می‌دهد از دست دادن ناگهانی حس بویایی ممکن است نشانه اولیه ابتلاء به عفونت با کروناویروس جدید باشد.

به گفته محققان، این نتیجه غیرمنتظره نیست چراکه ناتوانی موقتی در حس بویایی که به آن آنوسمی گفته می‌شود، بعد از برخی عفونت‌های ویروسی رخ می‌دهد.

در بیانیه این محققان آمده است: «آنوسمی ویروسی یکی از دلایل اصلی از بین رفتن حس بویایی در افراد بزرگسال است و معمولاً بالغ بر ۴۰ درصد موارد مبتلا به آنوسمی می‌شوند.»

به گفته محققان، «تاکنون مشخص شده است که در برخی موارد ابتلاء به COVID-۱۹ در چین، کره جنوبی، و ایتالیا، از بین رفتن حس بویایی اولین نشانه بوده است و در آلمان هم، بیش از دوسوم موارد تأیید شده دچار آنوسمی شده بودند.»

آگاهی از اینکه از دست دادن بویایی می‌تواند اولین نشانه ابتلاء به بیماری COVID-۱۹ باشد بسیار در کمک به افرادی که به خوبی خودشان را قرنطینه کرده‌اند مفید است.

این محققان توصیه می‌کنند که از دست دادن حس بویایی باید به لیست ابزار غربالگری برای عفونت احتمالی COVID-۱۹ استفاده شود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

یافته‌ها نشان می‌دهد حس بویایی در طول یکی دو هفته بعد از بهبود بیمار به حالت قبل باز می‌گردد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر