امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۵ - ۱۲:۴۱ شناسه خبر : ۵۵۰۴

مراقبت از سالمندان در برابر کرونا افراد مسن از نظر جسمی در وضعیت کاملا مناسبی قرار ندارد و این اضطراب و افسردگی غیر طبیعی می تواند سیستم ایمنی این افراد را دچار اختلال کند و آنان را مستعد بیماری های جسمی کند .... .

وارش نیوز/ "نگران نباشید کرونا فقط در میان سالمندان و افراد بیمار منجر به مرگ می شود....."

به نظرم این جمله بندی سنگدلانه خودش مصداق سالمند آزادی است، حواسمان باشد به عزیزانی که اینو می شنون و به روی خودشون نمی آرن و حتی می گن "خوب خدارو شکر"! سالمندی خیلی قوارو ازکار می اندازه ولی احساسات را نه.......

از همان روزهای اول پیدایش بشر انسان برای حفظ ذات و صیانت خودش در دفاع و دوری از خطر بوده به همین دلیل مشکل ما کرونا نیست چون ما از قبل و گذشته باخطر مواجهه بودیم پس خطر ها ازنوعی به نوع دیگر تغییر می کنند و این ذهن می تواند خطر ها را حل کند و همیشه هم دنبال همین است مثل جنگ و دریده شدن توسط شیر و گرگ .

اما امروزه این مشکل تا حدودی کم رنگ شده ما دارا ی منطقه هایی هستیم مثل منطقه ذهن ، منطقه واقعیت، منطقه ارزش ها و منطقه معنا و عشق که وقتی یک اضطراب و خطر ذهنشان درگیرش بشود ذهن فقط روی آن نقطه و موضوع درگیر می شود و زوم می کند و بقیه نقاط اطراف برایتان نقاط کور می شود و نمی گذاره شما به واقعیت اطراف نگاه کنید به همین دلیل تسخیر می شوید در منطقه ذهنشان و از منطقه واقعیت دور می شوید .

پس نتیجه می گیریم باید به سلامت روان سالمندان توجه داشت

مواظب باشیم که به بهانه ایجاد احساس آرامش در جامعه مرگ را به شکل نمادین به حوزه سالمندان و بیماران آسیب پذیر نفرستیم و آن ها را از کشتی های مشترک پیاده نکنیم، بیشتر مواظبشان باشیم و نگذاریم با اضطراب کرونا همدست شده و بیش از پیش طردشان کنیم.

امروز ه با وجود فضایی که اخبار های دروغین به راحتی پخش می شوند نباید به افراد مسن اعلام کنند .

بهداشت روان یا همان سلامت روان یعنی فرد بهترین تطابق را با وضعیت اجتماعی محیط پیرامون خود داشته باشد و این تطابق یعنی فرد از نظر روانی و هم از نظر جسمی شرایط مناسب داشته باشد .

اما در شرایطی مثل شرایط فعلی، فرد دچار نگرانی های بیش از حد و دچار اضطراب و افسردگی می شود و این اثر حتی بر روابط بین فردی تاثیر گذار است و فرد را از نظر جسمی دچار اختلال می کند.

با توجه به اینکه افراد مسن از نظر جسمی در وضعیت کاملا مناسبی قرار ندارد و این اضطراب و افسردگی غیر طبیعی می تواند سیستم ایمنی این افراد را دچار اختلال کند و آنان را مستعد بیماری های جسمی کند.

نگرانی به اندازه در چنین شرایط می تواند باعث توجه فرد به رعایت نکات بهداشتی خود و اطرافیان شود و در مقابل یاد آور نکات بهداشتی برای سلامتی فرد وسالمندان ضروری است و آن اینکه :

ورزش سبک مستمر مداوم ،تغذیه مناسب ، تعاملات اجتماعی با رعایت بهداشت فردی از جمله مهمترین عوامل کمک به سلامت روان سالمندان در چنین روزهایی می شود .

*یادمان باشد زندگی همچنان جاری است، آن ها همان عزیزان همیشگی ما هستند، کلمات بارهیجانی دارند *

تهیه وتنظیم : عزیزه بنافتی کارشناس روانشناسی و مددکاری اجتماعی کلانتری 15ساری

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر