امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۴ - ۰۸:۵۷ شناسه خبر : ۴۹۵۲
شائبه شیطنت روس‌ها قوت گرفت؛
کمیل قاسمی: هنوز منتظر دریافت مدال طلای المپیک هستم! پرافتخارترین سنگین وزن کشتی آزاد ایران معتقد است با وجود انجام اقدامات لازم از سوی متولیان ورزش کشورمان هنوز مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به او داده نشده است.

به گزارش وارش نیوز، پس از آنکه اوایل مردادماه سال جاری اتحادیه جهانی کشتی به صورت رسمی اعلام کرد که با مثبت شدن دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی، مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به کمیل قاسمی می‌رسد این مدال خوشرنگ علی رغم پیگیری و نامه نگاری که فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک داشته ، هنوز به قهرمان سنگین وزن کشورمان اهدا نشده است.

هر چند نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی که عضو کمیته بین المللی المپیک و نماینده این کمیته در «وادا» نیز محسوب می شود ، با بررسی تمامی جوانب امر و اطلاع کامل از قوانین ، با اعلام رسمی، نماینده کشورمان را شایسته این افتخار دانسته، اما طولانی شدن پروسه اهدای مدال طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی گویای چیز دیگری است. بطوریکه این نگرانی بوجود می آید، که شاید روس‌ها بخواهند با اعمال نفوذ در مجامع بین المللی، مدال ارزشمند کمیل قاسمی را به نفع خود صید کنند و در پشت پرده این ماجرا در حال شیطنت باشند.

با این وجود کمیل قاسمی نیز درخصوص آخرین وضعیت مدالش گفت: اطلاع دقیقی از اینکه چه زمانی قرار است مدال طلای المپیک لندن را به من بدهند ندارم. به جز پیگیری های خودم از طریق هیأت کشتی استان مازندران و نامه نگاری با اتحادیه جهانی، نامه ای هم آبان‌ماه امسال از سوی فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک ارسال شده که گویا آنها هم پیگیری های لازم را انجام داده اند، اما هنوز خبری از مدال نیست.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع مدال طلای المپیک یک بحث ملی است و این مدال متعلق به همه مردم ایران خواهد بود، امیدوارم فدراسیون کشتی، کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان مربوطه همچنان این مساله را با جدیت پیگیری کنند.

 اوایل مردادماه امسال سایت اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرد با توجه به محرز شدن دوپینگ نفرات برتر سنگین وزن کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلای این وزن به کمیل قاسمی خواهد رسید. سایت اتحادیه جهانی کشتی همچنین با استناد به رای کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در مورد نتیجه تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام کرد تست مجدد دوپینگ مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن نشان می دهد تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است. بدین ترتیب با حذف این کشتی گیر از جدول مدالی و تغییر در جمع نفرات برتر، مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن به کمیل قاسمی از ایران رسید. البته این روند قانونی هنوز به سرانجام نرسیده و مدال به این قهرمان کشتی کشورمان داده نشده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر