امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۴۷ شناسه خبر : ۴۶۲۴
رییس سازمان بهزیستی:
خانواده‌های دارای چندقلو تا ۵۰۰هزار تومان کمک معیشتی می‌گیرند رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با حمایت های دولت و در راستای سیاست های ابلاغی جمعیتی رهبر معظم انقلاب، از این به بعد به تمام خانواده‌های دارای سه قلو به بالا به صورت ماهانه کمک هزینه معیشتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وارش نیوز، وحید قبادی دانا روز جمعه در نخستین گردهمایی «همزادهای دوست داشتنی سرزمین من» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: از این به بعد با حمایت های دولت خانواده های دارای فرزند دو، سه، چهار و پنج قلو به بالا کمک معیشتی  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: این طرح برای خانواده های سه قلو به بالا برنامه ریزی شده است  اما خانواده هایی که فرزند دوقلو داشته و مشکل معیشت دارند نیز به صورت موردی پرداخت می شود.

رییس سازمان بهزیستی با بیان این که کمک هزینه از ابتدای تولد تا ۶ سالگی پرداخت می شود، ادامه داد: تعداد خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا و خانواده های دوقلو نیارمند کمک معیشتی دولت، ۱۷ هزار خانوار در کل کشور هستند که اولین واریز این کمک معیشتی در چند روز گذشته انجام شد.

قبادی دانا اظهارداشت: از سال ۹۳ تا ۹۷ هر سال تقریبا بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تولد ثبت شد، بیش از ۳ درصد این تولدها دوقلو به بالا و حدود نیم درصد از آن سه قلو به بالاتر بود.
وی افزود: سالانه  ۲۰ هزار تولد دوقلو در کشور داریم  که سالانه  حدود ۴۰ هزار بچه دوقلو به جمعیت ایران اضافه می شود، میزان تولد سه قلوها در ۷ سال اخیرتقریبا بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد درهر سال بوده است، تقریبا بین ۳۰تا ۴۰ تولد چهارقلویی نیز داشتیم.
رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بین ۱تا ۸ تولد پنج قلویی داشتیم، طبق آمار در سال ۹۳ ، ۸ خانواده و درسال ۹۷ دو خانوداه ، دارای فرزند ۵ قلو شده اند.
قبادی دانا درخصوص تولد سه قلوها در کشور همچنین گفت: در سال ۹۳، ۸۶۸ خانوار، در سال ۹۴ ، ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵ ، ۷۷۴ خانوار و در سال ۹۷ ، ۶۴۶ خانوار فرزند سه قلو به دنیا آوردند .
نخستین گردهمایی همزادهای دوست داشتنی سرزمین من صبح امروز همزمان با ایام دهه فجر و جشن انقلاب با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و  فرزندان چند قلو و خانواده های آنها برگزار شد.

در این گردهمایی برنامه های متنوع ازقبیل نقاشی با مداد شمعی، چهره آرایی کودکان، سرود و شاهنامه خوانی، بازی و سرگرمی دیده شده است.

حضور خواهران ۴ قلو همسان و نیز حضور پسران ۳ قلو همسان از خانواده ۸ نفره و سه قلوهای غیر همسان خواهر و برادر یا تک جنسیتی با لباس های یک شکل و یک رنگ از جاذبه های  این مراسم بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر